Instagram

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie??

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? 11 porad

A więc masz świetne konto na Instagramie. Zamieszczałeś świetne treści i myślisz, że docierasz do wielu osób. Ale potem sprawdzasz swoje analityki i zdajesz sobie sprawę, że większość twoich followersów jest z tego samego miejsca, a twój zasięg jest w rzeczywistości dość niski. Jak możesz to naprawić? Ten przewodnik poprowadzi Cię przez kilka prostych kroków, które pomogą zwiększyć Twój zasięg na Instagramie, aby więcej osób mogło zobaczyć to, co publikujesz!

Partner

Wypełnij całkowicie swój profil na Instagramie

Jedną z pierwszych rzeczy, które użytkownicy widzą, gdy odwiedzają Twój profil, jest krótki opis tego, kim jesteś (lub co robisz). Może to być również wykorzystane do opisania tego, co czyni Twoją markę wyjątkową lub interesującą w jakiś sposób. Jeśli jest to istotne, upewnij się, że zawiera on link do Twojej strony internetowej, aby inni użytkownicy mogli dowiedzieć się więcej o tym, co robisz.

Upewnij się, że wszystkie informacje w Twoim BIO są dokładne. Jeśli nie jesteś prawdziwą osobą, to powinno to być zaznaczone (np. „Jestem kontem prowadzonym przez firmę ABC”). Pomoże to zapewnić, że ludzie nie klikają na linki lub śledzą konta, które nie są legalne.

Bądź aktywny

Bycie aktywnym to najważniejsza rzecz, jaką możesz zrobić, aby zwiększyć swój zasięg na Instagramie. Im częściej publikujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie zobaczą Twoje posty. Jeśli publikujesz kilka razy w tygodniu, masz większe szanse na zdobycie nowych followersów niż jeśli publikujesz tylko raz w miesiącu.

Wybierz motyw lub styl do swojego profilu na Instagramie

Możesz wybrać motyw lub styl dla swojego profilu na Instagramie, podobnie jak możesz wybrać motyw lub styl dla swojego bloga. Na przykład możesz zdecydować się na użycie tylko jednego koloru na swoim zdjęciu profilowym i tekście bio lub możesz zdecydować się na użycie tylko czerni i bieli w swoich postach. To pomaga uczynić Twój profil spójnym i nadaje mu profesjonalny wygląd.

Sprawdź też:  Jak udostępnić czyjąś relacje na Instagramie?

Jeśli chcesz dotrzeć ze swoimi treściami do większej liczby osób, ważne jest, aby mieć spójny wygląd we wszystkich swoich kanałach mediów społecznościowych.

Na przykład, jeśli jesteś firmą zajmującą się projektowaniem wnętrz, możesz chcieć używać jasnych kolorów, wzorów i zdjęć pięknych domów w swoim feedzie. Jeśli jesteś firmą planującą wydarzenia, możesz użyć geometrycznych kształtów i odważnych kolorów na swoich zdjęciach. Cokolwiek najlepiej pasuje do tego, kim jesteś jako firma, powinno być odzwierciedlone w tym, jak prezentujesz się na Instagramie.

Używaj odpowiednich hasztagów

Instagram jest platformą wizualną, więc chcesz, aby Twoje treści były piękne. Użyj odpowiednich hasztagów, aby zwiększyć swój zasięg na Instagramie, zwiększając zaangażowanie swoich odbiorców.

Hasztagi to świetny sposób, aby pokazać swoją markę i przyciągnąć nowych zwolenników. Hasztagi ułatwiają użytkownikom znalezienie Ciebie i mogą pomóc Ci zwiększyć liczbę followersów w krótkim czasie. Najlepszą częścią jest to, że są one darmowe! Możesz użyć do 30 hasztagów na post.

Oznaczaj ludzi i miejsca w swoich postach

Jeśli szukasz wzrostu swojej publiczności, jednym z najlepszych sposobów jest tagowanie ludzi lub lokalizacji w swoich postach. To może być świetny sposób, aby uzyskać więcej zaangażowania i ekspozycji dla swojego konta.

Jeśli chcesz kogoś oznaczyć, po prostu umieść jego nazwę użytkownika w nawiasach, jak to: [@username]. Jeśli ktoś nie śledzi Cię, nie zobaczy tego. Jeśli ktoś Cię śledzi, pojawi się to jako komentarz na jego kanale, a także otrzyma powiadomienie informujące go, że został oznaczony w Twoim poście.

Aby oznaczyć lokalizacje, wystarczy umieścić nazwę lokalizacji w nawiasach, jak na przykład: [#location]. Aby upewnić się, że lokalizacja nie jest automatycznie dodawana podczas oznaczania, wyłącz oznaczanie lokalizacji w Ustawieniach > Prywatność i bezpieczeństwo > Usługi lokalizacyjne.

Sprawdź też:  Gdzie kupić lajki na Instagramie? 7 popularnych serwisów

Publikuj w godzinach szczytu

Najlepszym sposobem na zwiększenie zaangażowania jest publikowanie postów w godzinach szczytu. Podczas gdy algorytm Instagrama określa, co twoi zwolennicy widzą w swoich kanałach, wciąż istnieją sposoby, w jakie możesz zwiększyć liczbę osób, które widzą twoje posty. Publikowanie w odpowiednim czasie i dniu może mieć duży wpływ na to, jak wiele osób widzi twoje treści na Instagramie. Według badania przeprowadzonego przez Later publikowanie postów w poniedziałek-środę-piątek między 13.00 a 17.00 to najlepszy czas na zaangażowanie odbiorców.

Nie zamieszczaj postów zbyt często lub zbyt rzadko

Ważne jest, aby publikować posty na tyle często, aby ludzie o Tobie nie zapomnieli, ale nie tak często, aby mieli wrażenie, że są bombardowani reklamami od Ciebie. Badania wykazały, że posty od 1 raz dziennie do 3 razy w tygodniu cieszą się największym zaangażowaniem.

Jednym z błędów popełnianych przez wiele osób jest zbyt częste publikowanie postów na swoim Instagramie. Jeśli publikujesz codziennie, twoi zwolennicy mogą zacząć czuć się przytłoczeni całą treścią. Więc jeśli tak się stanie, prawdopodobnie unfollow cię, ponieważ nie lubią widzieć tyle treści w swoim pasie każdego dnia. Możesz być zaskoczony tym, o ile lepiej zareagują twoi zwolennicy, jeśli będziesz publikować tylko raz lub dwa razy w tygodniu zamiast wielu razy dziennie.

Innym częstym błędem popełnianym przez ludzi na Instagramie jest zamieszczanie zbyt rzadkich postów na swoim feedzie. Jeżeli będziesz zamieszczał posty tylko raz na kilka miesięcy lub nawet lat, to nikt nie będzie pamiętał, kim jesteś i dlaczego w ogóle powinni Cię śledzić! Musisz znaleźć równowagę między zbyt częstym publikowaniem i zbyt rzadkie publikowanie postów.

Wykorzystaj InstaStories

Historie Instagrama są świetne, ponieważ mogą być używane jako dodatkowa platforma do udostępniania linków i filmów dla Twojej firmy lub marki. Możesz wykorzystać tę funkcję jako okazję do promowania swoich istniejących treści — niezależnie od tego, czy jest to post na blogu, czy wideo — poprzez linkowanie bezpośrednio do niego z wnętrza historii lub oznaczenie go na zdjęciu. Dzięki temu widzowie będą mogli w łatwy sposób zobaczyć, co jeszcze masz do zaoferowania i zwiększą szanse, że klikną w link.

Sprawdź też:  Jak zmienić język w aplikacji Instagram?

Używaj wideo na InstaStories

Relacje pozwalają na dodawanie tekstu lub bumerangów do zdjęć i filmów, co może być przydatne, jeśli chcesz dodać dodatkowy element kreatywności lub humoru do swojego postu. Możesz również użyć relacji, aby pokazać materiał zza kulis lub podkreślić specjalne wydarzenia, takie jak premiery produktów lub imprezy biurowe!

Zwracaj uwagę na swoich followersów

Jeśli ktoś cię śledzi, oznacza to, że jest zainteresowany tym, co masz do powiedzenia. Nie ignoruj ich, publikując tylko treści promocyjne lub prosząc ich o kupienie czegoś od ciebie. Zamiast tego staraj się odpowiadać na komentarze lub docierać prywatnie z pytaniami o ich zainteresowania, lub potrzeby. Pomoże Ci to zbudować relacje z followersami i zwiększyć zaangażowanie na Twoim koncie.

Nie używaj Instagrama tylko do promocji

Podczas gdy możesz udostępniać posty z innych platform, takich jak Facebook i Twitter, Instagram polega na udostępnianiu własnych treści. Używaj hasztagów które są istotne dla Twojej marki lub branży i angażuj się z ludźmi, którzy komentują Twoje zdjęcia. Pomoże to zbudować Twoją społeczność i pokaże potencjalnym klientom, że jesteś ekspertem w tej dziedzinie.

Podsumowanie

Każdy może zwiększyć swój zasięg na Instagramie, wykonując te proste kroki. To nie jest takie proste jak tylko zamieszczenie zdjęcia lub filmu i czekanie na polubienia. Budowanie społeczności wymaga czasu i wysiłku, ale gdy już ją stworzysz, łatwiej będzie Ci zdobyć więcej zwolenników i zwiększyć zaangażowanie na platformie.