Firma i biznes

reklama firmy w internecie

Jak reklamować swoją firmę w Internecie?

Myślisz, że mając samą firmę, to wystarczy do tego, by pozyskiwać klientów? Zdążyliście zauważyć, że social media na dobre zawitały w naszym świecie i raczej go tak prędko nie opuszczą? Nastały czasy, kiedy to zwykła reklama na płocie bądź telebimie, szyldzie nie wystarcza. Co, więc takie zrobić? Nic innego, jak przenieś swoją firmę do sieci i tam zacząć ją reklamować oraz pozyskiwać szerokie grono klientów. Uwierzcie nam, aktualnie większość rzeczy załatwia się w sieci. Zakupy, płatności, wypełnianie dokumentów to wszystko dzieje się w wirtualnym świecie. Czas zacząć reklamować swoją firmę w Internecie. W jaki sposób? Wszystkiego dowiecie się, dając nura w artykuł.

To na rozgrzewkę pytanie, co to takiego reklama i czemu ona ma służyć? Czy w ogóle warto promować swoją firmę, może to nie ma sensu? – takie pytania nurtują zapewne wielu z Was. W jasny i prosty sposób wyjaśnimy Wam, dlaczego akurat warto promować swoją firmę.

Reklama nadal jest dźwignią handlu. Warto promować swoją firmę

Jak się okazuje reklama, nadal jest dźwignią handlu. Jest to nieodłączny element rynku, przedstawiana jest w różnych formach. Wizytówki, ulotki, spoty, plakaty, banery — to wszystko jest płatną formą reklamy. Reklama ma służyć do nawiązania kontaktu z potencjalnym odbiorcą, a z czasem z klientem. Dzięki temu jesteś w stanie osiągnąć, naprawdę wiele. Warto reklamować na różne sposoby swoją firmę, a tym bardziej w sieci. Zobaczcie sami, jak wygląda aktualna sytuacja? Pandemia, która sieje spustoszenie na rynku pracy i nie tylko, dość mocno przyparła nas do muru. Zostaliśmy w dużej mierze zmuszeni do tego, aby zamknąć nasze biznesy, a pracę przenieść do domu. Jak w takiej sytuacji działać, a co dopiero reklamować swoje usługi? Skoro masz zamknięty sklep stacjonarny, to automatycznie zmniejsza Ci się grono klientów. Dlaczego tak? Załóżmy, że w miałeś w swoim sklepie ulotki, wizytówki. Osoby przychodzące do Ciebie je zabierały i przekazywały kontakt do Ciebie, dalej. Tego aktualnie nie ma. I co teraz? Jak nadal pozyskiwać grono klientów, by nie spaść z danej pozycji? Po prostu zacząć promować swoją firmę w sieci. Przenieś, więc swoje produkty, usługi, jeśli to tylko możliwe — do sieci. Nie musi być żadnej pandemii, żebyś przeniósł się do sieci, zrób to jak najszybciej. Sukces czeka! Zastanawiasz się teraz, jak to zrobić? Jak zareklamować swoją firmę w sieci? To bardzo proste, zobacz.

Klasyczne sposoby na reklamę firmy w Internecie za darmo

1.   Stwórz własny fanpage i docieraj do potencjalnych klientów z darmo

Dzięki temu, że stworzysz fanpage na Facebooku (jak to zrobić możesz przeczytać tutaj), jesteś w stanie znacznie zwiększyć swoje grono klientów. Jest to świetny, prosty i bezpłatny proces rozwoju swojej firmy w sieci. Czy wiesz, że dla Google treści zawarte na Twoim blogu są bardzo ważne? Treść zawarta na Twojej stronie odgrywa kawał roboty, pod względem czynników pozycjonujących. Jedynym Twoim zadaniem jest stworzenie właśnie wpisów na bloga, opisy produktów, kategorii. Mogą to być artykuły, to może być dosłownie wszystko. Jeżeli opisy te będą odpowiednie, możesz być pewien, że Google zapewni Ci wysoką pozycję w rezultatach wyszukiwania. Oczywiście, jak najbardziej pisanie możesz zlecić komuś, jeżeli nie czujesz się Mickiewiczem. Naszym zdaniem warto spróbować i zaryzykować, może akurat obudzi się w Tobie dusza pisarza, to może być naprawdę fajna przygoda. 

Sprawdź też:  Inwestowanie w siebie. Jak się rozwijać?

1.   Stopka w mailu to jest to!

Promuj swoją firmę poprzez stopkę zawartą w mailu. Z pewnością wysyłasz sporą ilość maili w ciągu dnia. Trudno, by było to zliczyć. Stwórz stopkę na miarę swoich możliwości, jedyną w swoim rodzaju, niepowtarzalną. Klient, czytając maila, siłą rzeczy na nią spojrzy, zaufaj nam.

2.   Stwórz swoją własną stronę WWW.

Fajnie jest mieć fanpage na Facebooku. Jednak, co to za radość, kiedy nie możesz wprowadzać żadnych zmian, bo to Facebook jest typowo właścicielem i zarządcą platformy i to on wydaje wytyczne. To, tak trochę jakbyś miał nad sobą szefa. Nie po to zakładałeś swój własny biznes, żeby dostosowywać się do czyiś wymagań. W związku z tym załóż swoją własną stronę WWW, gdzie to Ty o wszystkim decydujesz! Jak ma wyglądać strona, grafika, reklama, jaki kolor ma mieć tablica. O tym wszystkim decydujesz tylko i wyłącznie Ty! Dodatkowo na tego typu stronie po pobraniu odpowiednich aplikacji jesteś w stanie prześledzić każdy ruch na Twojej stronie. Brzmi świetnie, prawda? No nic, nie myśl już tyle, tylko do roboty. Klienci czekają!

Płatne sposoby na reklamę firmy w Internecie

1.   Wypromuj swoją firmę dzięki kampanii Google Ads.

Jest to do tej pory najszybszy sposób na promowanie swojej firmy. Płatne reklamy pozwolą Ci szybko dostać się na sam szczyt wyszukiwarki Google. W tego typu rzeczy musisz zainwestować parę groszy, złotych, a nawet kilkaset złotych za jedno kliknięcie oczywiście. Musimy zapamiętać, że w tym przypadku wszystko zależne jest od konkurencyjności słów kluczowych oraz od prowadzonej przez nas działalności.

2.   Reklamy śledzące, czyli tak zwany remarketing.

Reklamy śledzące, czyli remarketing ma na celu powtórzenie przekazu zawartego w reklamie, osobom, klientom, które odwiedziły Twoją stronę, sklep bądź dany produkt. Pewnie Wam się często pojawiają tego typu reklamy? Macie wrażenie, że ktoś Was przez to śledzi. Trochę tak jest i trochę możecie się tak czuć. Wchodzicie na stronę z butami, a później na każdym kroku widzicie jego reklamę. To nic strasznego, dzięki temu tego typu firma, również się promuje. Spróbuj może to, również okaże się strzałem w dziesiątkę.

Sprawdź też:  Jak odpowiadać na negatywne opinie w Internecie? – 10 przykładów

Niestandardowe metody na darmową reklamę firmy w Internecie

Wyżej wymienione pomysły brzmią świetnie? Co szkodzi, Ci zaryzykować i spróbować? Jeżeli bardzo się obawiasz, zacznij od bezpłatnej formy promocji firmy w sieci.

1.   Wymieniony wyżej fanpage + marketplace.

To bezpłatna forma promocji. Z czasem po podpięciu karty bankowej, jedyne pieniądze, jakie będziesz przeznaczał to na reklamy. Bez obaw, o kosztach decydujesz Ty, ile przeznaczysz na daną reklamę. Fanpage jest dobrym pomysłem, szczególnie dla początkujących przedsiębiorców, którzy chcą zaoszczędzić fundusze. Dzięki niemu możecie zyskać nieograniczoną ilość klientów.

2.   Wizytówka Google Moja Firma.

Jest to w pełni bezpłatna reklama Twojej firmy. Jedynym Twoim obowiązkiem jest jedynie posiadanie konta Google. Do Twoich zadań będzie należało stworzenie wizytówki, a następnie zweryfikowanie jej. Po tych prawidłowo wykonanych czynnościach będziesz mógł cieszyć się totalnie bezpłatną reklamą.

3.   Social media.

Tutaj jednak warto z nimi uważać i pochodzić do nich będąc przy tym w pełni zorganizowanym. Nie polecamy tworzenia tysiąca kont, do których z czasem zapomnisz haseł dostępu itp. Przemyśl sobie dobrze każdy mały krok, zanim zaczniesz działać. Wiadome jest to, że Facebook sprawdzi się idealnie dla większości firm, a Instagram już niekoniecznie? Dlaczego? Widzieliście, gdzieś konto firmy, która zakłada światłowód, albo firmę, która prezentuje sprzęt elektroniczny? No nie. Dlatego, trzeba sobie dokładnie dopasować naszą działalność pod social media z wyjątkiem Facebooka ( tak, jak wspomnieliśmy, pasuje on do większości firm). Sklep elektroniczny może rozwinąć swoje skrzydła na YouTube, prowadząc kanał ze swoimi produktami. Branża beauty idealnie spełni się na Instagramie. Już rozumiesz na, czym to polega? To świetnie. W takim razie działaj!

4.   Buzz marketing, czyli marketing szeptany.

Na czym to polega? Każdy z Was kojarzy swego rodzaju grupy, fora dyskusyjne na Facebooku i nie tylko. Jeśli posiadasz własną stronę, jak najbardziej możesz na tego typu forach się reklamować. Wystarczy, że skopiujesz adres swojej strony, dodasz parę zdań, emotek i gotowe! Wrzucaj i nie oglądaj się za siebie. Możesz dzięki temu zyskać pewną grupę zainteresowanych Twoimi produktami, jakie sprzedajesz.

5.   Aktywnie prowadzony firmowy blog.

Nie ważne, co by się działo, nie możemy pominąć firmowego bloga. O tym, również wspomnieliśmy wyżej. Wartościowe teksty na nim umieszczone, spowodują, że będziesz wysoko ulokowany w rezultatach wyszukiwania. Warto, więc zadbać o takiego bloga, o każdy szczegół w nim zawarty. Znajdź ciekawy sposób na jego prowadzenie, zainspiruj się czymś i działaj!

Sprawdź też:  Co to jest marketing szeptany - Rodzaje, koszta, działanie, efektywność

6.   Reklama poprzez portale ogłoszeniowe.

Dla wielu firm bezpłatną formą promocji są wszelkiego rodzaju portale ogłoszeniowe. Darmowa forma reklamy poprzez dodanie ogłoszenia, dlaczego by nie skorzystać z takiej możliwości?

 

Moglibyśmy wymieniać a wymieniać bezpłatne formy reklamy w sieci, które nie są tak często stosowane. Niekonwencjonalne metody są najlepsze ponieważ jesteś o krok przed konkurencją. Pytanie, czy one, aby na pewno są bezpłatne? Nie do końca. Każde działanie, każdy Twój ruch to czas. Płacisz za to wszystko czasem. Nie martw się, czasami warto poświęcić parę minut, godzin, tym bardziej, jeśli chodzi o naszą przyszłość nasz biznes. Nie zwracajcie uwagi na innych, to co Wam ktoś mówi, możecie traktować jako dobre rady. Sami bądźcie Panami własnego biznesu.

Współpraca z influencerami sposobem na reklamę swojej firmy?

Podrzucamy Wam tutaj, jeszcze jeden fajny, dość oryginalny i całkiem na czasie pomysł na to, jak się wypromować w sieci. Jesteście ciekawi, zobaczcie sami.

Słyszeliście o czymś takim, jak współpraca z Influencerami? Chcesz zostać dostrzeżony wśród wielu firm o podobnej branży? Warto w takiej sytuacji nawiązać współpracę z kimś wpływowym. Mowa tutaj o Influencerach. Influence marketing to od pewnego czasu bardzo skuteczne narzędzie marketingowe. Reklama poprzez współpracę z Influencerami może być płatna lub w formie wymiany dóbr – tzw. Barteru dlatego też dodajemy ją na samym końcu jako coś ekstra. Zanim, jednak podejmiesz się współpracy z Influencerem, zwróć uwagę na parę rzeczy. Sprawdź, czy Influencer jest osobą wpływową, prześledź jej karierę zawodową. Dlaczego masz to robić? Dlatego, że nie każdy Influencer z ogromnymi ilościami lajków będzie lepszy, od tego, co ma tych lajków mniej. Followersi tych dwóch influencerów mogą się bardzo od siebie różnić. Może być ich spora liczba, ale prawie w ogóle niezainteresowana tym, co się u ich ulubieńca dzieje. Zweryfikuj to, czy dana osoba pasuje do Twojej marki. Pamiętaj, że skuteczna kampania to taka, która pozwala z rozpoznawalności influencera przynieść Ci jako firmie korzyści. Określ swój cel i działaj!

Która forma reklamy swojej firmy jest najlepsza?

Jednoznacznie nie jesteśmy w stanie stwierdzić w jakim kierunku reklamowania powinna iść Twoja firma. Jak sam widzisz, jednak firma bez reklamy, praktycznie nie istnieje, a na pewno nie istnieje bez reklamy w sieci. Darmowa reklama ma wiele zalet ale zajmuje o wiele więcej Twoje czasu na te same lub gorsze efekty niż w przypadku płatnej promocji. Mamy nadzieję, że tym artykułem pomogliśmy Ci w przemyśleniu sobie pewnych rzeczy na temat prowadzenia i promowania firmy. Mamy, również nadzieję, że informacje zawarte w artykule pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu! Trzymamy kciuki i czekamy na efekty.