Firma i biznes

Jak usunąć opinie z google

Usuwanie negatywnych opinii z Google – czy to realny problem?

Każdemu z nas zależy na pozytywnych opiniach w Internecie. Obecnie bez problemu jesteśmy w stanie znaleźć opinie klientów czy pracowników konkretnej firmy. Jest to bardzo przydatne, gdyż możemy dowiedzieć się wielu kluczowych kwestii, o których sama firma raczej nie wspomni. Takim sposobem możemy dowiedzieć się więcej “od podszewki”. Większość z nas, zanim zaaplikuje na dane stanowisko w jakiejś firmie lub kupi dany produkt stara się wyszukać jakichś informacji.

Niestety nie zawsze opinie to są tylko i wyłącznie pozytywne. Zdarzy się, że któryś z klientów nie będzie usatysfakcjonowany i podzieli się swoimi wrażeniami w Internecie. Negatywne opinie mogą być albo konstruktywną krytyką, która pozwoli nam na udoskonalenie systemu i pracy lub zupełnie bezpodstawnymi obelgami. W takim przypadku trzeba zainterweniować i postarać się o usunięcie takiej opinii, aby nie wprowadzała w błąd innych osób.

Czy można usunąć opinie z Google?

Opinie zamieszczane pod naszą wizytówką dość trudno jest usunąć. Zajmuje się tym stricte sam Google. Musimy jednak mieć konkretny powód, dla którego chcemy, aby dany komentarz został usunięty. Opinie w Google możemy zgłosić i usunąć kiedy naruszają one zasady regulaminu Google. Jeżeli opinia, którą zgłaszamy łamie zasady publikowania komentarzy ustalone przez Google, opinia ta powinna zostać usunięta w ciągu 4 dni. Proces ten przebiega następująco:

  1. Zalogowanie się w Google Moja Firma,
  2. Przejście do Map Google,
  3. Wyszukanie wizytówki swojej firmy,
  4. Kliknięcie opcji “Opinie”,
  5. Wybranie komentarza,
  6. Kliknięcie opcji “Zgłoś naruszenie zasad”,
  7. Wpisanie swojego adresu e-mail,
  8. Wybranie powodu, dla którego chcemy, aby dany komentarz został usunięty.

Po wykonaniu tych kroków Google zweryfikuje czy komentarz ten rzeczywiście narusza zasady lub zalicza się do spamerskiego ataku czy też konfliktu interesów. Jeżeli komentarz zostanie uznany przez Google za negatywny, zniknie on z opinii.

Sprawdź też:  Co to content marketing? Content marketing definicja

Kolejnym sposobem na usunięcie złośliwego komentarza jest bezpośrednie napisanie do pracowników Google. Krok ten jest dopiero możliwy jeżeli miną wyżej opisane 4 dni, a dany komentarz nadal widnieje wśród opinii w naszej wizytówce. W takim wypadku można skontaktować się z działem obsługi Google Moja Firma i dokładnie opisać swoją sytuację i uzasadnić dlaczego według nas opinia ta powinna zostać usunięta. Co ważne, należy poinformować, że zgłosiliśmy to uprzednio za pomocą formularza, lecz opinia ta pomimo upłynięciu 4 dni nie została usunięta. Wiadomość powinna krótka, aczkolwiek zawierająca wszystkie najważniejsze informacje. W ciągu kilku dni powinniśmy otrzymać wiadomość zwrotną z decyzją czy zgłoszony przez nas komentarz zostanie usunięty.

Wyłączenie opinii w mapach Google – czy to możliwe?

Niestety całkowite wyłączenie opinii w Google jest niemożliwe. Wizytówka naszej firmy może jednakże zostać usunięta przez każdego użytkownika oraz jeżeli firma istnieje-ponownie ją dodać do Mapy Google. W takim przypadku jest duże prawdopodobieństwo, że algorytm rozpozna usuniętą firmę i przywróci ją z powrotem wraz z opiniami.

Usunięcie konta firmy z Googla – czy to rozwiąże problem?

Jeżeli zdecydujemy się na usunięcie konta firmy z Googla możemy spotkać się z nie lada rozczarowaniem. Niestety konta nie da się tak łatwo usunąć. W przypadku gdy firma kończy swoją działalność nadal będzie widnieć jednakże z odpowiednią informacją o tym, iż jest to już nieaktualne.

Zanim zdecydujemy się na usunięcie negatywnej opinii warto jest spróbować na niego odpisać. Prowadząc własną działalność czy będąc aktywnym w mediach społecznościowych należy przygotować się na to, że nie zawsze będziemy otrzymywali same pochlebstwa. Krytyka jest równie ważna jak pochwała. Dzięki niej wiemy nad czym musimy popracować, aby nasz produkt czy świadczone usługi były jeszcze lepsze. Trzeba umieć odróżnić konstruktywną krytykę od czystych złośliwości co nie zawsze jest łatwe. Usuwając każdy negatywny komentarz możemy nie zaskarbić sobie sympatii naszych poprzednich i przyszłych klientów.

Sprawdź też:  Outsourcing - dlaczego warto delegować zadania?

Pozytywne opinie Google – jak je zdobyć?

Zdecydowanie warto jest popracować nad pozyskaniem pozytywnych opinii. Można zrobić to zachęcając klientów, którzy skorzystali już z naszych usług, aby podzielili się swoimi wrażeniami na stronie internetowej danej firmy lub w opiniach Google. Dobrym sposobem jest aktywne korzystanie z wszelkich mediów społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Dobrze jest pokazać jak firma wygląda “od kuchni”, czyli przedstawić klientom załóg, która codziennie dokłada starań, aby oferować klientom usługi lub produkty na najwyższym poziomie. Zmotywujemy tym odbiorców do wystawienia pozytywnej opinii. Dobrze jest też uzupełnić dane firmy nie tylko o same podstawowe informacje, ale również o te dodatkowe, które pozwolą potencjalnym klientom poznać nas ciutkę lepiej.

Nie zapominajmy o odpisywaniu zarówno na negatywne komentarze, jak i te pozytywne. Zazwyczaj skupiamy się wyłącznie na złych opiniach, nie zwracając uwagi na miłe słowa, na które również wypadałoby odpisać. Gdy klient zobaczy, że napisaliśmy wiadomość zwrotną dziękując za miłe słowa z pewnością poczuje się doceniony i zauważony co w przyszłości zachęci do ponownego wystawienia nam pozytywnej opinii. Komentarze, tak jak polubienia czy obserwujących jesteśmy w stanie kupić. Opcję tą dobrze jest stosować tylko od czasu do czasu, aby wzbudzać podejrzeń co do autentyczności opinii czy polubień pojawiających się na naszym profilu. Wszystko na temat kupowania polubień, jak to przebiega, z jakich serwisów najlepiej skorzystać można przeczytać w jednym z naszych artykułów.