Firma i biznes

Czym jest dropshipping

Czym jest dropshipping?

Strefa e-commerce staje się coraz bardziej komfortowa dla sprzedawców, a zwłaszcza tych początkujących. To wszystko dzięki rozwijającej się technologii oraz coraz to lepszym narzędziom. Kto nie marzył o własnym sklepie internetowym, o wysokich dochodach, wysokiej jakości produktach w ofercie oraz o mnóstwie klientów. By móc w pełni rozwinąć swój sklep internetowy dobrze wiemy, że potrzebne są do tego środki finansowe.

Zazwyczaj bywa tak, że nie każdy przedsiębiorca ma na początku odpowiednią ilość pieniędzy, by móc bez problemu wystartować z własnym biznesem. Co robić w takiej sytuacji? Pomocna okazać może się coraz to popularniejsza metoda zwana dropshippingiem. Co to takiego dropshipping? Na czym on polega? Jakie są jego wady zalety? Tego dowiecie się w dalszej części artykułu. Zapraszamy do lektury!

Jak działa dropshipping

Dropshipping to popularna forma sprzedaży

Dropshipping to obecnie jedna z najpopularniejszych form sprzedaży internetowej. Jest to połączenie dwóch wyrazów z języka angielskiego drop i shipment. W połączeniu i po przetłumaczeniu oznaczają one dostawę bezpośrednią. W tym modelu sprzedaży sprzedawca, nie ma kontaktu produktami, które sprzedaje we własnym sklepie, ponieważ pakowanie produktów, jaki i całą realizację zamówienia zajmuje się hurtownia, bądź producent danych produktów. Jak się okazuje, jest to spore odciążenie sprzedawcy, jeśli chodzi o koszty.

Dzięki tej metodzie osoba prowadząca sklep internetowy nie musi magazynować paczek, a tym samym nie musi płacić pieniędzy za wynajem lokalu pod magazyn. Całkiem zmyślne, prawda? Dzięki takiemu działaniu nawet towar przychodzi szybciej do klienta niż zazwyczaj, ponieważ produkt nie przechodzi przez sklep internetowy. tego typu metody korzystają głównie sprzedawcy, jak i klienci.

Klasyczny sklep vs sklep dropshipping

Czy dropshipping jest alternatywą dla klasycznego sklepu Internetowego?

Czy dropshipping może być alternatywą dla klasycznego sklepu internetowego? Oczywiście jak najbardziej, tak! Na jakiej podstawie można z czystym sumieniem stwierdzić, że ta metoda się nadaje? Odpowiedź jest bardzo prosta, mając sklep internetowy i posługując się zarazem metodą dropshipping, jesteś w stanie zaoszczędzić kilka, kilkaset złotych. Jest spore prawdopodobieństwo, że uda ci się sprzedać większą ilość produktów i pozyskać większe grono klientów. Jak to możliwe? Tak jak wyżej wspomnieliśmy, dzięki dropshippingowI paczki szybciej dochodzą do klientów. jest więc spore prawdopodobieństwo, że ludzie będą po prostu polecać Twój sklep ze względu na szybką dostawę. Chociaż Ty nie będziesz miał z nią nic do czynienia, ponieważ jak już wiadomo dropshipping, jest to dostawa bezpośrednia, czyli produkt zostaje wysłany z hurtowni bezpośrednio do klienta.

Dla kogo dropshipping może okazać się dobrym pomysłem?

Dropshipping jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które dopiero rozpoczynają karierę, a także dla przedsiębiorców, którzy prowadzą swoją działalność od lat. Pozwoli im to na obniżenie kosztów bądź całkowite zniwelowanie kosztów związanych z wynajmem magazynu bądź innego pomieszczenia, które odpowiadałoby za przechowywanie paczek.

Czy dropshipping wiąże się z koniecznością założenia własnej firmy?

Niekoniecznie, już tłumaczymy dlaczego. Zgodnie z ustawą wprowadzoną w 2018 roku, przedsiębiorcy mogą prowadzić, wspomnianą działalność niezarejestrowaną. Co wiąże się z nie przekraczaniem dochodu w wysokości 1300 złotych na miesiąc. Tutaj, więc warto założyć, że w sprzedaż wchodzą produkty o niewielkiej cenie, na które zostaje narzucona wysoka marża. Tak, jak łatwe jest założenie działalności niezarejestrowanej, tak w przypadku znalezienia hurtowni do współpracy pojawiają się schody. Dlaczego?

Sprawdź też:  Promocja firmy w social media - od czego zacząć?

Kupowanie produktów w hurtowni bez posiadania firmy jest niemożliwe. Jak to? Hurtownia zajmuje się sprzedażą hurtową.

Bądź spokojny, oczywiście istnieją hurtownie, które współpracują z osobami mające działalność niezarejestrowaną, należą one do mniejszości, ale są. Prowadząc tego typu działalność, zapamiętaj, że często możesz nie mieć idealnych warunków, jak osoby, które są klientami hurtowni od lat i mają firmy. Oczywiście, jak najbardziej możesz próbować nawiązywać współpracę, poszukiwać takich hurtowni, które wcześniej nie godziły się na tego typu współpracę, a teraz zmienił zdanie. Musisz tylko udowodnić dostawcy, że nie pożałuje wyboru i, że z czasem rozbudujesz między sobą, a nim owocną współpracę.

Dropshipping – współpraca z hurtowniami

Skoro poruszamy już tego typu tematy, w głowie rodzi się kolejne pytanie. Jakie hurtownie obsługują dropshipping? Gdzie najlepiej poszukiwać hurtowni, jaką hurtownie wybrać? Zacznijmy od tego, gdzie może w szybki i łatwy sposób pozyskać partnera biznesowego, czyli hurtownie.

  1. Targi branżowe — uczestnicząc w takim wydarzeniu, możesz bez problemu znaleźć przyszłego partnera biznesowego. Możesz, również sprawdzić produkty danej hurtowni i zobaczyć, ocenić ich jakość. Podobnie jest, również na targach e-commerce.
  2. Internet — w sieci jest dosłownie wszystko, są strony, na których bez problemu znajdziesz oferty, które mogą Cię zainteresować.
  3. Listy, grupy shopdroppingowe — na Facebooku oraz innych portalach społecznościowych, są różnego typu grupy, znajdziesz tam, również grupy dropshoppingowe. Znajdziesz tam odpowiedzi na pytania, które Cię nurtują, znajdziesz oferty, które Cię zainteresują. Hurtownie dropshippingowe będące na grupach, często udzielają rabatów, ustalają warunki współpracy, które mogą Ci odpowiadać. Dlaczego, więc nie skorzystać?

Musisz pamiętać o tym, że kontrahenci sami się do Ciebie nie zgłoszą. Nastaw się, również na to, że nie wszystkie hurtownie będą chętne do współpracy. Zależy to od pewnych czynników. Co wpływa na to, że hurtownie nie będą chciały podjąć się współpracy?

  • Branża, jaką obrałeś za cel. Jest to logiczne, ponieważ hurtownia z ciuchami nie będzie zainteresowana współpracą, jeśli do tej pory sprzedawałeś meble, bądź inne urządzenia.
  • Istnienie Twojego sklepu i sprzedaży.
  • Posiadanie firmy. Tak jak już wyżej zostało wymienione, hurtownie niechętnie podejmują się współpracy z osobami, które nie posiadają firmy, a jedynie działalność niezarejestrowaną. To, oczywiście, że nie znaczy, że nie znajdziesz igły w stogu siana. Warto dodać podczas proponowania współpracy, że z czasem planujesz założenie i rozbudowę firmy.

Zalety i wady dropshippingu

Zalety i wady Dropshippingu;

Wiadomo wszystko ma swoje wady i zalety, na taki dropshipping odcinek który uznawany jest za najbardziej popularną metodę sprzedaży internetowej. W końcu nie ma na świecie ani idealnego człowieka, ani aplikacji,  a nie innej technologicznej nowości. Zobaczmy, więc czego dropshipping ma więcej? Wad, czy zalet?

Sprawdź też:  Jak zwiększyć konwersje w sklepie internetowym?

Zalety Dropshippingu:

Praca w domu

Jedyne czego ci potrzeba to komputer, telefon, laptop. Możesz załatwiać interesy w domu bez konieczności wynajmowania biura. Pracując w domu, zaoszczędzisz całkiem niezła sumę.

Brak magazynu

Jedna chyba najważniejsza dla sprzedawców wiadomość, która mówi o braku magazynu. To pozwoli zaoszczędzić przedsiębiorcom koszty wynajmu magazynu, koszty opłacenia pracowników, personelu pakującego paczki oraz wszelkiego rodzaju zabezpieczenia, kamery, alarmy, firma ochroniarska.

Różnorodność produktów

Mając różnego typu produkty możesz swobodnie balansować między nimiKropka Jeśli założysz brak sprzedaży danych produktów, możesz bez problemu i szybki sposób zmienić cały asortyment.

Nie musisz mieć wielkich dochodów, by rozpocząć przygodę ze sklepem internetowym

Dropshipping umożliwia sprzedaż produktów, których nawet nie kupiliśmy. To rozwiązanie sprawia, że sprzedawca unika odłożenia, zamrożenia pieniędzy na gromadzenie artykułów, które dopiero zostaną wprowadzone do sprzedaży.

Szybka wysyłka do klienta

Dropshipping tak jak zostało to wspomniane, jest to dostawa bezpośrednia. Oznacza to, że nie przechodzi ona przez sklep, tylko od razu z hurtowni trafia do klienta, co skraca czas dostawy na przykład z kilkunastu do kilku dni.

Wady Dropshippingu:

Nie masz kontroli nad jakością produktów

Nie masz magazynu, to nie masz w nim produktów. Przez to nie masz kontroli nad jakością produktu, który jest wysyłany do klienta. Musisz wierzyć i kierować się opisem, jaki przesyła Ci hurtownia, z którą współpracujesz.

Spora konkurencja

Prowadzenie działalności według metody dropshippingu jest banalnie proste. Znacznie gorsze jest utrzymanie się na rynku. Wszyscy dobrze wiemy, że konkurencji nie brakuje. Rób wszystko, by się wybić!

Nie masz kontroli nad dostarczeniem towaru

To, czy produkt przyjdzie do klienta za dwa, trzy dni, a nawet tydzień — Ty nie masz nad tym kontroli, bo to nie Ty odpowiadasz za wysyłkę towaru.

Prowadząc dropshipping, masz małe szanse na zbudowanie własnej marki

Sprzedajesz produkty z hurtowni, które są oznaczone logiem producenta. Wpływ na to ma, również brak dostępu do produktów, które sprzedajesz. Oczywiście są hurtownie, które umożliwią Ci stworzenie marki. Liczy się to oczywiście z dodatkowymi opłatami.

Niższa marża

O co dokładnie chodzi? Skoro mało dajesz, mało też otrzymujesz, to nic nowego. Nie jesteś w stanie zaoferować marż, jak przy sprzedaży towaru z własnego magazynu. Kwestia magazynowania i wysyłki leży po stronie hurtowni, z którą współpracujesz.

Częste zwroty produktów

Tak jak wspomnieliśmy, nie masz wpływu na jakość produktu, możesz polegać tylko na opisie otrzymanym od hurtowni. Klienci mogą okazać niezadowolenie z otrzymanego produktu i go po prostu zwrócić.

Co sprzedawać w dropshippingu

Dropshipping a sprzedaż – czyli co sprzedawać w modelu dropshipping?

Na ten temat rodzi się wiele dyskusji, plotek i momentami niedomówień. Zdania są podzielone, ale jednego możemy być pewni, że idealnego rozwiązania na odniesienie sukcesu nie ma. Sprzedawcy próbują różnych metod. Jedni skupiają się na tym, by sprzedawać produkty, które są w największym centrum zainteresowania, inni zaś ciągle czegoś szukają, metodą prób i błędów. Wiecie, co może zadecydować o tym, czy popłyniecie, bądź się utopicie? Wybór branży. Żeby zacząć działać, koniecznie musisz zrobić rozpoznanie rynku, produktów z danej branży.

Sprawdź też:  Gdzie szukać zleceń jako copywriter?

Musisz przygotować dokładnie i starannie ofertę dla klientów, jednymi słowy musisz zadbać o każdy szczegół. Dropshipping to nie tylko zaopatrzenie się w produkty i czekanie na cud. Warto też prowadzić pewnego rodzaju analizę, tworzyć sobie wykresy, zapisy forma jest dowolna. Ważne, żebyś zwrócił uwagę na produkty, które przykuwają uwagę klienta i generują najwięcej zysków. Rób tak, byś więcej zyskiwał, niż tracił. Największym zainteresowaniem cieszą się rzeczy, takie jak odzież, obuwie, meble, sprzęt RTV i AGD.

Zwróć podczas wyboru produktów uwagę na pewne szczegóły:

  • Wyszukuj produktów z wysoką marżą,
  • Handluj przedmiotami niewielkich rozmiarów, w przypadku, kiedy hurtownia nie zezwala na zwroty produktów,
  • Zaopatruj się w produkty, na które jest największy popyt,
  • Uważaj na produkty, które są często zwracane, w końcu ciągłe zwroty nie przyniosą Ci zysków.

Ostatnio dość popularną rzeczą jest sprzedaż rzeczy z Aliexpress w dropshippingu. Znane firmy chętnie dzielą się historiami na temat odniesionego przez siebie sukcesu właśnie, dzięki tej metodzie. Aliexpress to magiczna witryna, która zabiera nas w podróż do Chin, praktycznie bez wyjazdu i tracenia większej gotówki. Jest na niej dosłownie wszystko! Swój niewielki kapitał jesteś w stanie w dość szybkim czasie rozbudować. Oczywiście tak jak wszystko ma wady i zalety, taki i sprzedaż produktów z Aliexpress w dropshippingu, wady i zalety posiada. Co to takiego, zobaczcie sami:

Zalety:

  • Aliexpress posiada milionową bazę danych, wypełnionych produktami.
  • Rozpoczęcie działalności dropshippingowej z Aliexpress jest całkowicie bezpłatne.
  • Kontrolujesz własne marże zysku. Aliexpress akurat marże ma bardzo niskie, więc jesteś w stanie osiągnąć duże zyski.

Wady:

  • Długi czas wysyłki. Jest to kwestia 12 – 15 dni zanim paczka trafi do klienta.
  • Nie można łączyć paru zamówień klienta w jedno.Każde zamówienie, jakiego klient dokona, zostanie zrealizowane i wysłane do niego osobno.
  • Niemożliwe jest dotarcie paczek do klienta w tym samym czasie.
  • Weryfikacja karty kredytowej trwa kilka dni, co może wygenerować sporą grupę wkurzonych klientów. Możesz się domyślić, jakie opinie na Ciebie czekają.
  • Fatalna komunikacja, ponieważ dostawcy z Aliexpress nie mówią zbyt dobrze po angielsku.

Podsumowanie

Podsumowując, wszystko ma swoje plusy minusy, wady, zalety nawet człowiek. Na każdym kroku pojawiają się różnego rodzaju zaskakujące sytuacje. Z czystym sumieniem dropshipping, nie należy do najprostszych rzeczy, jak każdy z nas na początku przypuszczał. To nie znaczy, jednak, że mamy się poddawać i nie robić nic w kierunku rozwijania swojego pomysłu na biznes. Wręcz przeciwnie, trzeba podwinąć rękawy i na całego ruszyć z jego realizacją. Jeśli jesteś młodym, dopiero raczkującym przedsiębiorcą? Nie poddawaj się. Nie ma takich rzeczy, których byś nie pokonał. Wszystko przed Tobą.