Social Media

Czy warto założyć fanpage na Facebooku?

Czy warto założyć fanpage na Facebooku?

Social media na dobre zagościły w naszym życiu i nic nie zapowiada tego, że miałyby one z czasem odejść, zniknąć? Większość rzeczy aktualnie załatwiamy drogą internetową, komunikujemy się przez specjalnie do tego stworzone – komunikatory. Swoją działalność przenosimy do sieci, reklamujemy swoje usługi oraz nabywamy nowych klientów. Do tego typu rzeczy stworzone są odpowiednie aplikacje i narzędzia. Chociażby Facebook, ma on szeroki wachlarz możliwości. Tak, więc czy warto założyć fanpage na Facebooku, czy raczej to nie ma najmniejszego sensu? Przekonajcie się sami.

Zacznijmy od podstaw, czyli od zapoznania się z prostymi pojęciami, związanymi z Facebookiem. Na początek powiemy sobie, co to takiego profil prywatny.

Różnice między fanpage’em a prywatnym profilem

Profil prywatny na Facebooku to nic innego jak konto, z którego każdy z nas korzysta. Mamy na nim naszych znajomych, z którymi możemy komunikować się, chociażby przez dodanego przez Facebooka, wszystkim dobrze znanego Messengera. Na profilu prywatnym możemy, dodawać, co nam się żywnie podoba, oczywiście, jeżeli jest to zgodne z Polityką Facebooka. Zdjęcia, komentarze, reakcje, mając konto na Facebooku, możesz tworzyć swój własny, wirtualny świat. Czy zdajecie sobie czasami sprawę z tego, że profil prywatny stanowi naszą wirtualną wizytówkę? Jeśli odpowiednio o niego zadbamy, jesteśmy w stanie na nim zarabiać oraz trafiać do klientów.

Teraz czas na przedstawienie fanpage’u, co to za narzędzie, jakie możliwości ono daje?

Fanpage to własna strona na Facebooku. Prowadzisz firmę? Sprzedajesz usługi? Musisz, więc koniecznie zaistnieć w mediach społecznościowych, nie ma innej możliwości! Bez wykorzystywania tego typu możliwości, narzędzi zapomnij o rozwoju firmy. Zakładając fanpage, możesz wprowadzić wszystkie informacje dotyczące prowadzonej przez Ciebie działalności, sprzedaży produktów oraz innych ważnych danych. Dzięki temu będziesz w stanie pozyskać potencjalnych klientów. Wrzucając do sieci materiały, pamiętaj, że to w niej zostaje. Promując swoją markę w sieci, jesteś w stanie zyskać sporą grupę klientów. To tylko i wyłącznie zależy od Ciebie i od Twoich umiejętności wykorzystywania narzędzi, jakie oferuje Facebook.

Promowanie postów – dzięki fanpage’owi to możliwe

Od dłuższego czasu prowadzone są dyskusje, co jest lepsze, gdzie lepiej się reklamować? Zakładając fanpage, czy mając konto prywatne na Facebooku? Jakie są różnice między kontem prywatnym, a fanpagem? Czas zakończyć te dyskusje i, w prosty sposób wyjaśnić różnice między tymi dwoma rzeczami.

Posiadając konto prywatne na Facebooku, masz znajomych. Prowadząc Fanpage, masz klientów. Konto prywatne wykorzystasz głównie do kontaktu ze znajomymi, a na fanpage’u będziesz kontaktował się w imieniu firmy z klientami zainteresowanymi Twoimi usługami, produktami, jakie oferujesz. Strona na Facebooku reprezentować będzie konkretny produkt, firmę, działalność, a konto prywatne reprezentuje Cię jako prywatną osobę. Strona umożliwia przegląd statystyk, wszelkich danych dotyczących tworzenia reklam, sprzedaży reklam, co jest niemożliwe na koncie prywatnym. Często zdarza się tak, że właściciele firm tworzą konto prywatne jako działalność. Dlaczego? Z prostego powodu, pozyskuje on dzięki temu wiarygodnych klientów, znajomych. Przy takim zabiegu mogą oni dokładnie określić daną grupę, do której mogą przesyłać konkretne treści, prowadzić rozmowy z innymi użytkownikami. Przy koncie prywatnym warto zwrócić uwagę na to, że użytkownicy są przywiązani do swoich znajomych, niż do fanpage’y. Co za tym idzie? Osoby te są skłonne do częstszego komentowania konta znajomego, udostępniania postów, oraz innych treści zawartych w profilu. Mając fanpage, na reakcję ludzi będzie trzeba trochę poczekać. Nie pozostaje nic, tylko uzbroić się w cierpliwość i odpowiednie narzędzia do promowania swojej firmy. Na dobre rzeczy trzeba czasami poczekać, ale wiemy jedno, naprawdę warto.

Jak można zauważyć, parę różnic pomiędzy kontem prywatnym, a fanpagem jest. To jednak nie przekreśla ani jednego, ani drugiego pod względem promowania działalności. Dobrze rozplanowany fanpage oraz zmyślnie rozwinięte prywatne konto to pewne źródła klientów, oraz dochodów. Wystarczy tylko, chociaż w pewnym stopniu pojąć narzędzia, jakie Facebook nam daje.

Jak założyć fanpage na facebooku w 7 krokach?

Załóżmy, że jesteś szefem wielkiej i dobrze prosperującej firmy. Masz zadowalające obroty, zaufane grono klientów, jednak stacjonarna siedziba oraz reklamy na telebimach i płotach sąsiadów Ci nie wystarczają? Chcesz założyć fanpage, tylko totalnie nie masz do tego głowy? Jest to dla Ciebie zbyt trudne, czujesz się jakbyś miał do czynienia z czarną magią? Bez obaw i strachu, to jest prostsze, niż Ci się wydaje. Oto jak w paru prostych krokach można zostać właścicielem nie tylko firmy, ale i fanpage’a na Fejsie.

  1. Na początku warto dodać, że cała procedura jest całkowicie bezpłatna. To totalnie nic nie kosztuje, jedyne co musisz poświęcić to dosłownie parę minut. Jedyne pieniądze, jakimi zaczniesz operować z czasem to pieniądze przeznaczone na reklamy oraz promowanie postów.
  2. Jeżeli jesteś posiadaczem konta na Facebooku, wystarczy, że odnajdziesz opcję zakładania Fanpage’a w aktualnościach. Ten, kto konta na Facebooku nie ma, ma możliwości utworzenia strony już na wstępie. Jeżeli jesteście typem leniwców albo po prostu wiadomo każdy może się pogubić, szczególnie w tej technologii, to tutaj w prosty sposób założycie swój fanpage i uzupełnicie potrzebne informacje.
  3. Twoim zadaniem, kiedy znajdziesz się już na stronie, jest uzupełnienie wszystkich potrzebnych informacji na temat Twojej działalności. Pamiętajcie, im więcej informacji tym lepiej. “Czy muszę uzupełniać wszystkie informacje od razu, czy mogę zrobić to później?” Oczywiście, jak najbardziej możesz uzupełnić informację w wolnej chwili, ale radzimy zrobić to za jednym razem raz, a porządnie. Im więcej informacji, tym lepiej. Poprzez dokładne uzupełnienie wiadomości, Facebook poleci Twój fanpage innym użytkownikom, którzy polubili strony o podobnym profilu.
  4. Przyszedł czas na wybór kategorii? Możecie wierzyć lub nie, ale wybór kategorii, również ma wpływ na różnego typu elementy, np. na układ treści, typy postów, pozycjonowanie oraz grono potencjalnych klientów.
  5. Teraz przyszedł czas na nazwę firmy. Zmiana nazwy firmy do łatwych nie należy, więc dobrze się nad nią zastanów. Jeżeli już zdecydowałeś, wpisałeś, kliknij po prostu, “Rozpocznij”.
  6. Teraz nie pozostaje Ci nic innego, jak podążać za wskazówkami, jakie daje Facebook. Uzupełnij swój profil, by robił jak najlepsze wrażenie na społeczności. Zadbaj o logo marki, w kwadratowym formacie oraz o zdjęcie w tle ( preferowane 851 – 315 pikseli).
  7. Wygląda na to, że to już wszystko. No prawie. Przed Tobą dosłownie drobnostki, z którymi jesteście w stanie sobie poradzić sami. 🙂

Skoro stworzenie fanpage’a jest tak banalnie proste, to czy jest możliwość promowania postów, dzięki fanpage’owi? Oczywiście jest możliwość promowania postów, ale na to składa się wiele innych czynności i funkcji. Oczywiście na ten temat powstało już wiele legend i mitów. Jedni mówią, że nie da się promować postów inni mówią, że się da i jest z tego całkiem niezły odzew. Jak to rzeczywiście wygląda? Jeżeli Twój fanpage się rozwija, a mimo to zauważyłeś spadki w oglądalności, aktywności czas zacząć promować posty.

Wielu początkujących zaczyna od zwyczajnego promowania posta, czyli przycisku “Promuj post”. Do setna, jest to mało efektywne. Jak , więc promować posty? Najlepiej robić to przez menedżera reklam. Z opcji zawartych wejdź w opcję “Utwórz reklamę” , kliknij “ Aktywność”. Po tym ukażą się następujące opcje:

  • Reakcje,
  • Polubienia strony,
  • Aktywność względem posta.

To nic innego, jak właśnie nasze upragnione promowanie postów.

Własna strona internetowa czy fanpage na Facebooku?

Kolejnym rozwiązaniem na zaistnienie w sieci jest posiadanie własnej strony internetowej. Tutaj kolejne dyskusje powstają, na zasadzie co jest lepsze, czy fanpage na Facebooku, czy własna strona WWW?

Otóż jak już zdążyliście zauważyć fanpage na Facebooku, należy do nikogo innego, jak do samego Facebooka. Jak to możliwe? Facebook jest właścicielem platformy i może nią rozporządzać oraz zmieniać warunki, zasady, wygląd stron itp. Ty jesteś tylko administratorem, działaczem, zwał jak zwał. Szablony stron ich wygląd, są na tak zwane jedno kopyto. Natomiast strona WWW to coś, o czym decydujesz tylko i wyłącznie TY! Strona WWW gwarantuje Ci pełnię swobody i decydowania o tym, chociażby jak ma wyglądać strona. Żadne zmiany nie zostaną wprowadzone bez Twojej wiedzy, nic się nie stanie za Twoimi plecami. Ty jesteś szefem! Strona WWW to daje Ci szeroki wachlarz możliwości pod względem grafiki, stylu oraz innych ważnych dla Ciebie rzeczy. Instalując odpowiednie programy oraz aplikacje jesteś w stanie na stronie WWW oglądać, ile osób odwiedziło Twoją stronę, ile czasu na niej spędzili. Jesteś w stanie prześledzić każde działania na Twojej stronie. Tego na fanpage’u nie jesteśmy w stanie sprawdzić. Kochani, moglibyśmy wymieniać same pozytywne rzeczy płynące z posiadania własnej strony WWW. Fakt jest to pewien koszt, ale zdecydowanie warto zainwestować w tego typu rzecz. Jeżeli mielibyśmy wybierać, to zdecydowanie 3 razy TAK otrzymuje od nas własna strona WWW. Oczywiście, wybór należy do Was, nikogo do niczego nie namawiamy. Jeżeli, jednak jesteś osobą, która nie lubi mieć narzuconych zasad i nie lubi się dostosowywać do otoczenia jak kameleon, odpowiedź jest jedna i prawdopodobnie właśnie już dokonałeś wyboru, co bardzo nas cieszy. 🙂

Na dzisiaj to wszystko. Wy, macie za to dużo czasu, by wszystko sobie na spokojnie przemyśleć. Kto wie, może większość z Was, z czasem zrobi wielką karierę na Facebooku, mając odpowiednio rozpracowany i uzupełniony fanpage. Pamiętajcie mimo wszystko o własnej stronie WWW, która może zaprowadzić Was równie daleko co fanpage na Facebooku, a nawet dalej. Powodzenia!