Kiedy dodawać zdjęcia na Instagram? Pora może cię zaskoczyć!
Najbardziej popularnym zagadnieniem wpisywanym w Google, jeżeli chodzi o Instagram jest to, kiedy najlepiej publikować na nim zdjęcia.
Informację te cieszą się ogromną popularnością, jednak ciągle błądzimy między mitami i domysłami.
Podczas ustalania optymalnego czasu na publikacje swoich postów, musimy wziąć pod uwagę kilka czynników, które mogą być diametralnie różne między różnymi kontami.
Dlatego więc powinniśmy zadać sobie pytanie bardziej o to, jaki jest najlepszy czas na publikacje NASZYCH postów na Instagramie. Jest to istotne z tego względu, że godziny szczytu na Instagramie dla profilu jednej osoby mogą być zupełnie inne niż dla drugiej
Żeby dokładnie sprecyzować najlepsze godziny dodawania postów, musisz wziąć pod uwagę:
– kim są Twoi odbiorcy,
– o której godzinie są najczęściej online,
– jakie są ich codzienne rytuały,
– kiedy najbardziej angażują się w publikowane treści.
Najlepsze dni do publikowania postów na Instagramie
Większość specjalistów stwierdziła, że czas na lunch w godzinach od 11 do 13 to najlepszy czas na publikowanie postów na Instagramie, a następnie wieczory od 19.00 do 21.00. Dobra pora to również godzina między 14:00 a 15:00.
Chodzi tu o pory, gdzie użytkownicy mają czas na zajrzenie w telefon. Czyli w przerwie w pracy, oraz wieczorem, w porze relaksu. Oczywiście jest to uśredniony czas, który nie musi pasować do Twoich użytkowników.
Inne najlepsze czasy dla publikacji zdjęć to:
Niedziela: od 10:00 do 14:00
Poniedziałek: od 11:00 do 17:00
Wtorek: 5:00, 9:00 do 18:00
Środa: 5:00, 11:00 i 15:00
Czwartek: 5:00, 11:00 i 15:00 do 16:00
Piątek: 5:00, 9:00 do 16:00
Sobota: 11:00
Dlaczego są to najskuteczniejsze czasy publikowania zdjęć na Instagramie?
Jeżeli przeanalizujesz swój dobowy rytm to będziesz wiedział, że Twój nastrój może zmieniać się z dnia na dzień i w zależności od pory dnia. Te różnice mogą wpływać na to kiedy i jak angażujesz się na platformach społecznościowych. Tak samo jest w przypadku Twoich obserwatorów.
Wielu użytkowników sprawdza swoje telefony zaraz po przebudzeniu się. Poniedziałkowe ranki jednak zwykle są bardzo gorączkowe i zazwyczaj nadrabiamy weekendowe zaległości, dlatego poranne godziny od wtorku do piątku zwykle generują większe zaangażowanie użytkowników.
W południe, gdy przychodzi czas na lunch użytkownicy równie często sprawdzają co słychać na popularnych social mediach. Późne popołudnie/wieczór, to również kolejny czas szczytu, w tym czasie użytkownicy chcąc zregenerować się po pracy, zaczynają sprawdzać swoje ulubione media społecznościowe.
Sobotni poranek to kolejny czas największych odwiedzin Instagrama. Wiele osób pragnąc zażyć relaksu spędzają czas odpoczywając właśnie przeglądając Instagram. To dobra pora na wstawienie Twojego posta licząc na duże zaangażowanie.
Badanie zaangażowania użytkowników na Instagramie!
Twoi użytkownicy, w zależności od tego jakich obserwujących posiadasz mogą różnie spędzać czas i mieć różny rytm dobowy. Jednak dobra wiadomość jest taka, że możesz to bardzo dokładnie zbadać.
Wystarczy, że masz biznesowe konto na Instagramie. Wtedy możesz skorzystać ze świetnego narzędzia jakie oferuje Instagram zupełnie za darmo!
Są to statystyki Instagrama, z których wynika dokładnie, w których godzinach, w jakich dniach, z której części kraju czy świata najchętniej oglądają Twoje posty użytkownicy!
Używając tylko tego narzędzia jesteś w stanie bardzo dokładnie zaplanować dni i godziny publikacji swoich postów.
Wszystkie nasze działania, które podejmujemy w social mediach powinny być ukierunkowane na naszych odbiorców lub użytkowników, do których chcemy dotrzeć.
Odbiorcy każdego profilu oraz branży różnią się w większym lub mniejszym stopniu, dlatego niezwykle istotne jest to aby czas oraz treść postów były skrojone dla nich „na miarę”.