Firma i biznes

Czym jest marketing afilacyjny

Marketing afilacyjny to nowy sposób na zarobek

Obecnie większość naszego życia sprowadza się do świata wirtualnego. Internet ułatwia nam wykonywanie wielu czynności dnia codziennego takich jak zakupy, płacenie rachunków kontaktowanie się z innymi osobami, a nawet znalezienie pracy. Nie ma, więc co się dziwić, że większość marek umożliwiło sprzedaż swoich produktów bądź usług poprzez sprzedaż online. Co za tym idzie promocja tych produktów oraz ogólnie całej marki występuje także w Internecie. Reklamy różnych firm farmaceutycznych, kosmetycznych czy odzieżowych znajdziemy nie tylko w telewizji czy czasopismach, ale również na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy Snapchat oraz na różnych stronach internetowych lub blogach.

Marketing prowadzony w Internecie jest o wiele bardziej skuteczny od tradycyjnego sposobu promowania. Istnieje wiele rodzajów marketingu stosowanego w sieci, jednakże dzisiaj skupimy się nad marketingiem afiliacyjnym. Jest to poniekąd nowość na polskim rynku, lecz zyskuje coraz większą popularność. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy czym dokładnie jest marketing afiliacyjny, kto i jak może na nim zarabiać.

Marketing afilacyjny – Czym właściwie jest?

Marketing afiliacyjny jest to nic innego niż sposób promocji produktów poprzez wszelkiego rodzaju programy partnerskie. W uproszczeniu: firma chcąca wypromować swój produkt lub usługę w sieci przystępuje do programu partnerskiego, poprzez który osoby takie jak blogerzy czy influencerzy mają możliwość współpracy z daną firmą.

Jest to wygodny układ dla obydwóch stron: dana marka zyskuje większe szanse na szersze grono odbiorców, a co za tym idzie – większą sprzedaż, a osoby zajmujące się promocją na swoich portalach społecznościowych mają możliwość uzyskania dodatkowego dochodu. Osoba chcąca skorzystać z programu partnerskiego danej marki generuje odpowiedni link lub baner, który umieszcza później na swojej stronie internetowej lub blogu. Jest to link identyfikacyjny, dzięki czemu dana firma wie od kogo jest klient odwiedzający ich stronę. Jest to świetne rozwiązanie w przypadku licznych współpracy, ponieważ wiemy która ze współpracujących z nami osób najbardziej napędza nam sprzedaż. Klient klikając w link na danym blogu zostanie skierowany na daną stronę, a w przypadku dokonania zakupów Partner otrzyma ustalony wcześniej procent wartości tych zakupów.

Taki rodzaj marketingu jest na tyle dogodny dla właścicieli danej marki, że promocja produktu jest poniekąd wykonywana za nich. Jednakże, aby promocja ta była opłacalna i dała nam naprawdę duży zysk naszymi partnerami powinny być osoby, które zapewnią nam w internecie odpowiedniej grono odbiorców, czyli potencjalnych klientów. Wiadomo, że ktoś, kto ma na swoim koncie na Instagramie 100 obserwujących nie wypromuje naszego produktu tak bardzo jak osoba z kilkunastotysięczną grupą followersów. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem zadowolone są wszystkie trzy strony: reklamodawca, partner oraz klient.

Sprawdź też:  Inwestowanie w siebie. Jak się rozwijać?

Kto może zarabiać na afilacji i na czym to polega?

Na afiliacji może zarabiać właściwie każdy, aczkolwiek należy mieć dość sporą grupę odbiorców tak jak zostało to wspomniane powyżej. Jest to dość istotna kwestia, ponieważ to głównie od tego zależy czy uda nam się przekonać odpowiednią liczbę osób do skorzystania z naszej rekomendacji i odwiedzenia strony danego sklepu, a może nawet zrobienia tam zakupów. Nie zapominajmy, że to właśnie od wartości dokonanych zakupów otrzymujemy określoną liczbę dochodu jako zapłatę za partnerstwo. Decydując się na korzystanie z programu partnerskiego warto jest dobrać odpowiedni produkt pod nasz content w internecie.

Rzeczy, które polecamy naszym odbiorcom powinny się zgadzać z tym, co prezentujemy w social mediach. Dla przykładu jeżeli piszemy na naszym blogu o makijażu możemy polecać produkty danej marki kosmetycznej, prowadząc Instagrama poświęconego kiciusiom możemy zacząć współpracę ze sklepem zoologicznym lub firmą produkującą karmy dla kotów. Pozwoli nam to na trafienie do konkretnej grupy odbiorców, gdzie szansę na kliknięcie przez nich danego baneru czy linku jest o wiele większe, niż w przypadku promowania tego samego produktu ogólnej grupie odbiorców. Kolejną z opcji jest także stworzenie witryny internetowej typowo pod dany program partnerski, jednakże należy do tego mieć takie umiejętności jak tworzenie stron WWW oraz dobra znajomość marketingu prowadzonego w internecie.

Przejdźmy teraz do kwestii jak zacząć zarabiać na programach partnerskich. Otóż nie jest to aż takie trudne. Promowanie danego produktu odbywa się poprzez tzw. link polecający. Jest to specjalny link z konkretnym identyfikatorem danego partnera, dzięki czemu sklep lub sieć afiliacyjna wie, że dany klient pochodzi właśnie od Ciebie. Plusem takiej identyfikacji jest to, że nawet jeżeli klient zakupi produkt po kilku dniach czy tygodniach nadal otrzymamy należną nam prowizję. Warto pamiętać o tym, że mamy do dyspozycji nie tylko linki, lecz także inne narzędzia takie jak banery czy widgety. Po umieszczeniu narzędzia promocyjnego na naszym blogu lub profilu na portalach społecznościowych nie pozostaje nam nic innego jak rozpocząć promocję tego produktu.

Sprawdź też:  Outsourcing - dlaczego warto delegować zadania?

Ile można zarobić na afilacji?

Trudniąc się marketingiem afiliacyjnym kwestia zarobków to zazwyczaj sprawa indywidualna, którą dogadujemy bezpośrednio z daną marką. Nasze zarobki to przede wszystkim procent od wartości zakupów jakie zrobi klient danego sklepu znajdujący się tam dzięki naszemu poleceniu. Można więc rzec, że w dużej mierze zależy to od naszego doświadczenia oraz szczęścia.

Jeżeli naprawdę się postaramy jesteśmy w stanie zarobić w taki sposób nawet do 2000 zł. Większość osób traktuje tę formę zarabiania pieniędzy jako dodatkowy dochód. Wysokość proponowanego procentu od wartości zakupów zależy również od branży. Najlepiej płatna jest branża finansowa, prowizje są tam dość spore. Nieźle zarobić można również na tych produktach, które może mają mniejszą prowizję, lecz cechuje je duży popyt.

Wypłata prowizji z afilacji – jak to działa?

Sposób wypłaty prowizji zależny jest od danego programu partnerskiego. Najczęściej jest to przelew bankowy jednakże niektóre programy partnerskie rozliczają się poprzez np. PayPal. Warto poruszyć również kwestię rozliczenia takiego rodzaju dochodu. Najłatwiej wychodzi to gdy posiadamy własną działalność gospodarczą, wtedy wystawiamy po prostu fakturę dla firmy, która obsługuje dany program partnerski, a uzyskaną prowizję rozliczamy jak każdy otrzymany przychód.

Formą rozliczenia dla osób fizycznych najlepsza będzie umowa zlecenie lub umowa o dzieło. W takim przypadku otrzymamy PIT na koniec roku rozliczeniowego, który rozliczymy tak jak inne PIT-y, np. z pracy.

Na co zwrócić uwagę wybierając program partnerski?

Decydując się na zarabianie dodatkowych pieniędzy poprzez marketing afiliacyjny dobrze jest zwrócić uwagę na kilka dość ważnych cech jakie powinny mieć dobre programy partnerskie. Są nimi:

– Wysokie prowizje, ale również ceny promowanych produktów. Warto jest szukać stron z produktami o ciutkę większych cenach, gdyż wtedy będzie to po prostu bardziej opłacalne. Co nam po 30% od wartości danego produktu, jeżeli kosztuje on np. 10 zł

– Niski próg wypłacalności: dobrze jeżeli dany program partnerski zaoferuje nam możliwość otrzymania wypracowanej prowizji w stosunkowo krótkim czasie niż w formie zamrożenia ich w programie partnerskim. Optymalny próg wypłacalności wynosi pomiędzy 100 a 200 zł.

Sprawdź też:  Model Canvas - czym jest i na czym polega?

– Wsparcie techniczne: mamy tu na myśli wszelkiego rodzaju narzędzia, które pomogą, a przy okazji bardziej zachęcą potencjalnych klientów do odwiedzenia danej strony sklepu internetowego. Takimi narzędziami są banery widgety czy skrypty pomagające dokonać wyboru produktu.

Przykłady programów afilacyjnych

Poniżej przedstawiamy kilka wartych poświęcenia uwagi programów partnerskich:

  1. Program partnerski Ceneo

Mowa tutaj o programie partnerskim oferowanym przez portal ceneo.pl.

Cechuje go duży wybór produktów do promowania przez co mogą skorzystać z niego osoby zajmujące się w sieci różnorodnymi rzeczami. Ceneo oferuje 65% prowizję jeżeli klient dzięki nam wejdzie na stronę danego sklepu, taką samą prowizję jeżeli zakupi produkt bezpośrednio na Ceneo poprzez KUP TERAZ oraz 10% zysków osoby która za naszym poleceniem zarejestruj się jako nowy partner Ceneo.

Aby zostać partnerem Ceneo kliknij w link poniżej:

https://partnerzy.ceneo.pl/Account/Register

  1. Program partnerski NutriProfits

Jest to program partnerski z suplementami diety. W kategorii zdrowie i uroda NutriProfits jest zdecydowanie na pierwszym miejscu. Rejestrując się do tego programu możemy zarobić nawet do 40% prowizji z zakupów dokonanych dzięki naszemu poleceniu. W ofercie jest wiele popularnych produktów w wielu kategoriach. W przypadku poleconych osób, które dzięki nam również zostaną partnerami NutriProfits jesteśmy w stanie otrzymać do 10% zysków ze sprzedaży tej osoby.

Aby zostać partnerem NutriProfits kliknij w link poniżej:

https://nutriprofits.com/account/register.

  1. Program partnerski eBrokePartner

EBrokerPartner to program partnerski z zakresu finansów umożliwiający zarabianie pieniędzy na polecaniu różnych produktów finansowych, jak i wielu innych. Zaletą przystąpienia do tego programu partnerskiego bez wątpienia jest niski próg wypłacalności i dość szybkie wypłaty zarobionych środków. Dodatkowe otrzymanie 50 zł na start również jest zachęcające ;).

Aby zostać partnerem eBrokePartner kliknij w link poniżej:

https://ebrokerpartner.pl/

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że tym artykułem przybliżyliśmy Wam temat marketingu afiliacyjnego i może nawet zachęciliśmy do skorzystania z niektórych programów partnerskich. Jeżeli prowadzisz bloga, posiadasz dużą liczbę odbiorców na swoim Instagramie lub Facebooku i chcesz dorobić do domowego budżetu – nie czekaj i zarejestruj się w programie partnerskim firmy, która najbardziej odpowiada twojej twórczości w Internecie!