Instagram

Promowanie Instagrama

Promowanie Instagrama – 7 porad, które Ci w tym pomogą!

Obecnie Instagram śmiało można uznać za najpopularniejszą aplikację social media. Dzięki niej możemy dzielić się z innymi swoimi pasjami czy stylem życia. Instagram jest to również miejsce, w którym można znacznie rozwinąć swoją karierę. Zarobek poprzez social media staje się coraz częstszym zjawiskiem. Jednakże jak wypromować swoje konto, aby stać się influencerem, czyli osobą zarabiającą poprzez social media? Tego dowiecie się w artykule poniżej.

Promowanie Instagrama – od czego zacząć?

Aby wypromować swój profil na Instagramie trzeba przede wszystkim stworzyć ciekawy i oryginalny content, który stopniowo przyciągnie sporą liczbę obserwatorów. W pierwszym kroku warto jest zastanowić się do jakiego grona odbiorców chcemy trafić. Wiele influencerów ma określoną grupę obserwatorów ze względu na publikowane w social mediach treści. Jedni tworzą dla młodych matek, inni dla młodzieży, jeszcze inni dla fanów podróży. Warto jest, więc obrać jeden konkretny kierunek, w którym chcemy się realizować. Dobrze jest także przypatrzeć się konkurencji, jak oni starają się przyciągnąć do siebie ludzi.

Może niektóre sposoby mniej skuteczne u nich akurat zadziałają u nas? Większe zainteresowanie ze strony potencjalnych obserwatorów można uzyskać poprzez odpowiedni wygląd naszego profilu. Świetnej jakości zdjęcia, ładne, przyciągające uwagę grafiki, interesujące opisy, wartościowa treść – te czynniki przyczyniają się głównie do pozyskania szerszego grona odbiorców, a co za tym idzie do większej rozpoznawalności naszego profilu.

Dlaczego warto mieć więcej obserwujących?

Niektórzy z was zastanawiają się pewnie czemu duża liczba obserwatorów na Instagramie jest dla wielu ludzi tak ważna. Otóż widząc pokaźną liczbę tzw. “serduszek” pod naszym zdjęciem poczucie własnej wartości wyraźnie wzrasta, czujemy się lubiani, podziwiani, popularni.

Jednakże duża liczba obserwujących to nie tylko rosnący słupek popularności, ale także zostanie zauważonym przez producentów wielu marek, którzy widząc, że mamy dość dużą liczbę odbiorców mogą zaproponować współpracę. Często polega ona na barterze, czyli wstawieniu postu z danym produktem w zamian za otrzymanie tych produktów za darmo.

W niektórych przypadkach post sponsorowany jest opłacany pieniężnie. Dlatego warto jest mieć więcej obserwujących, gdyż dzięki temu możemy zyskać nie tylko popularność, ale także możliwość dodatkowego źródła dochodu.

Promowany Instagram to większe zaufanie do naszej marki

Profil na Instagramie z dużą liczbą obserwujących, świadczy o tym, że jesteśmy znani szerszemu gronu odbiorców, a co za tym idzie wzbudzamy większe zaufanie. Jest to dość istotna kwestia dla potencjalnych marek, które chciałyby nawiązać z nami współpracę. Widząc, że wiele osób obserwuje i komentuje nasze posty można upewnić się, że nasze konto nie jest żadnym “fejkiem”, przedstawiamy jakiś konkretny content, którym przyciągamy do siebie innych ludzi.

Dlatego jeżeli chcemy zostać bardziej zauważeni zarówno przez innych użytkowników, jak i potencjalnych zleceniodawców warto jest zacząć promować swój Instagram.

Jakie są sposoby na promowanie Instagrama?

Aby nasz Instagram stał się bardziej popularny i rozpoznawalny należy dobrze go wypromować. Można osiągnąć to na wiele sposobów. Przede wszystkim dodanie wartościowych treści, ze świetnej jakości zdjęciami – to bez dwóch zdań przyciąga uwagę innych. Odpowiednie hasztagi, systematyczność w dodawaniu postów, śledzenie trendów czy rozmawianie z innymi ciekawymi użytkownikami – to wszystko pomoże nam pomału wspiąć się na szczyt popularności.

Czasem zależy to także od szczęścia, a szczęściu można dopomóc. Obecnie coraz popularniejsze stają się reklamowane posty lub kupowanie danej liczby obserwujących bądź polubień pod poszczególnymi postami.

Reklama na Instagramie

1. Reklama na Instagramie może działać ale zapłacimy sporo

Instagram umożliwia odpłatną promocję naszych postów czy profilu na wiele sposobów. W zależności od tego jaką opcję wybierzemy, reklama może pojawiać się na stronie głównej, w Insta stories czy w sekcji “Explore”.

Ile kosztuje reklama na Instagramie?

Budżet jaki chcemy wydać na promocję profilu ustalamy sami i na tej podstawie dostosowywana jest częstotliwość z jaką będzie pojawiać się reklama, a także zasięgi. Oczywiście im dłużej i częściej chcemy się reklamować tym więcej pieniędzy będziemy musieli wydać.

Czy reklamę na Instagramie możemy stworzyć sami?

Reklamę na Instagramie i wszystko, co jest z nią związane możemy z łatwością stworzyć sami. Służy do tego strona: https://business.instagram.com/ Instagram w wersji dla firm pokazuje wiele opcji jakie jesteśmy w stanie wykorzystać, aby wypromować naszą markę. Do wyboru mamy reklamy w relacjach, czyli Insta stories, reklamy w formie zdjęć, które będą pojawiać się na stronie głównej potencjalnych obserwujących czy klientów. Ciekawym pomysłem na reklamę jest filmik wideo. Możemy udostępniać je w formacie kwadratowym lub poziomym, zupełnie tak jak zdjęcia, a maksymalna długość trwania filmiku to aż 120 sekund.

Jeżeli jesteśmy firmą zajmującą się handlem lub szerzeniem określonych usług dobrym pomysłem jest promocja w formie reklam karuzelowych. Jest to kilka zdjęć, które odbiorca może przesuwać w jednej reklamie. Reklamy w formie kolekcji pomogą stworzyć wizualną inspirację, natomiast reklama pojawiająca się w sekcji “Explore” zapewni nam dotarcie do tego grona osób, którzy gotowi są na odkrywanie nowych rzeczy poza tymi, które aktualnie obserwują. Co lepsze w trakcie tworzenia reklamy na Instagramie jesteśmy w stanie określić konkretną grupę osób do jakich szczególnie chcemy dotrzeć. Reklama będzie pokazywać się w konkretnym regionie (województwie, mieście, kraju) na profilach ludzi w konkretnym wieku, zainteresowaniach czy płci. Pozwala to na dotarcie do tych odbiorców, na których najbardziej nam zależy.

Wiadomości na instagramie

2. Darmowe reklamowanie się na Instagramie poprzez DM-y

Reklamowanie się na Instagramie nie zawsze musi być odpłatne. Istnieją również darmowe sposoby na pozyskanie sobie większego grona obserwujących. Jednym z nich jest reklamowanie się na Instagramie poprzez DM-y. Polega to na pisaniu z naszego firmowego konta do innych influencerów czy producentów różnych marek, aby nawiązać z nimi kontakt co w przyszłości może doprowadzić do współpracy.

Komentowanie na Instagramie

3. Promowanie Instagrama poprzez aktywne komentowanie i polubienia

Swój profil można wypromować poprzez częste i regularne komentowanie postów osób, na których uwadze nam zależy. Jeżeli często pojawiamy się na czyichś social mediach osoba ta z pewnością w końcu nas zauważy. Cały trik polega na obraniu sobie konkretnego celu, czyli w tym przypadku danego konta lub kont na Instagramie i systematycznym lajkowaniu i komentowaniu wszelkich postów jakie będą się pojawiać. Takim sposobem staniemy się rozpoznawalni wśród komentarzy, a co za tym idzie – jest duża możliwość, że właściciel tego profilu z ciekawości zerknie na nasz profil, a to już tylko kwestia czasu kiedy rozpoczniemy konwersację.

Trendy na Instagramie

4. Śledzenie trendów i konkursy na Instagramie metodą na promowanie

Kolejnym ze sposobów na promocję swojego profilu jest organizowanie przeróżnych konkursów, które od jakiegoś czasu można zauważyć zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Jest to dobry sposób na uzyskanie w krótkim czasie sporej liczby polubień i obserwujących. Do wygrania jest często produkt danej marki, usługę czy zniżki. Zasady konkursu są banalnie proste, a jednocześnie pozwalają nam pozyskać nowych odbiorców i poszerzenie swoich zasięgów. Zazwyczaj wystarczy polubić dany post, zaobserwować profil i dodać komentarz, w którym najczęściej trzeba oznaczyć określoną liczbę znajomych. Obecnie scrollując social media jesteśmy w stanie zauważyć wiele profili bardziej i mniej znanych marek, którzy co jakiś czas organizują konkursy. Jest to bardzo sprytny trik, ale jak najbardziej opłacalny.

Hasztgagi na Instagramie

5. Dodawanie ciekawych zdjęć oraz używanie hashtagów

Aby pozyskać większą liczbę obserwujących i zwrócić na siebie uwagę bardzo istotnym elementem są wartościowe i ciekawe treści które zamieszczamy w social mediach. Dobrze jest zadbać, więc o świetnej jakości zdjęcia, ciekawe opisy i co ważne-odpowiednie hasztagi. To dzięki hasztagom jesteśmy w stanie dotrzeć do szerszego i bardziej konkretnego grona odbiorców. Inni użytkownicy Instagrama po zauważeniu naszego profilu i zobaczeniu fajnych, efektywnych zdjęć czy grafik na pewno z chęcią kliknąć przycisk “obserwuj” :).

Relacje na Instagramie

6. Aktywne udzielanie się w relacjach pomoże zbudować więź

Instagram to nie tylko dodawanie postów, to również Insta stories. Dodawanie relacji na Instagramie stało się już częściej używane i zdecydowanie bardziej popularne od aplikacji Snapchat. Zdjęcia czy filmiki “z życia wzięte” pojawiające się na Insta stories naszego profilu pozwolą nam zbliżyć się do swoich odbiorców, a także pozyskać nowych stosując w tym celu reklamę pojawiającą się pomiędzy relacjami. Zazwyczaj przeglądamy Insta stories jedne po drugim, więc aktywnie udzielając się w tej strefie Instagrama możemy liczyć na dość sporą liczbę odsłon naszych relacji.

Instagram aktywność

7. Systematyczność w dodawaniu postów kluczem do sukcesu

Poza treścią i dobrej jakości zdjęciami ważnym aspektem promocji swojego Instagramowego profilu jest czas w jakim dodawane są posty. Systematyczność w dodawaniu postów to zdecydowany klucz do sukcesu. Poprzez sprawdzenie statystyk naszych postów jesteśmy w stanie zobaczyć kiedy i o jakiej porze nasz profil jest najczęściej odwiedzany. Mając już tę wiedzę możemy dostosować czas dodawania postów czy reklam do czasu kiedy nasz profil jest najczęściej odwiedzany. Ważne jest, aby zachować przy tym złoty środek. Zarówno zbyt częste dodawanie postów, jak i zbyt długa nieobecność w social mediach nie jest dobra dla naszej marki. Bycie widocznym dla naszych obserwujących jak również przyszłych obserwujących jest bardzo ważne.

Podsumowanie

Promowanie Instagrama nie należy do najłatwiejszych czynności. Jednakże będąc zdecydowanym, ambitnym i posiadając cel do którego konsekwentnie chcemy dążyć nasze wysiłki niewątpliwie będą opłacalne. Na sam koniec przypominamy:

  • wartościowa treść,
  • świetna jakość zdjęć,
  • odpowiednie hasztagi,
  • reklamy pojawiające się na stronie głównej/sekcji Explore/InstaStories,
  • nabywanie nowych obserwujących poprzez konkursy,
  • aktywność,
  • systematyczność,
  • budowanie silnych więzi z naszymi obserwatorami.

Te kilka kroków bez dwóch zdań pomogą nam w zwróceniu uwagi innych użytkowników i staniu się coraz popularniejszym.