Firma i biznes

Jak zwiększyć ruch na stronie-

Co to jest ruch na stronie i dlaczego jest ważny?

Jeśli Twoja strona internetowa miała być źródłem dochodu, a jak na razie przynosi koszty, uwierz nam, że nie jesteś jedyny. W obecnych czasach wcześniejsze metody takie jak: chwytliwa nazwa, estetyczny wygląd czy dobre ceny – nie wystarczają. Aktualnie na skuteczność witryny musimy sami ciężko zapracować i pomóc jej dotrzeć do jak największej ilości odbiorców.

Odpowiedzmy więc sobie na pierwsze pytanie tego nagłówka. Ruch na stronie to nic innego jak określenie, które odnosi się do wszystkich użytkowników trafiających na daną stronę internetową. Niezależnie od tego czy jest to sklep czy blog, do zaistnienia niezbędny jest właśnie ruch.

Dlaczego jest on tak istotny? Ruch na stronie jest źródłem czytelników, potencjalnych klientów oraz interesantów, a co za tym idzie, zarobku. Im większa ich liczba tym większa szansa na przykład na nowe zamówienie.

Aby mieć ruch na stronie pod kontrolą, powinniśmy go stale analizować. Taką możliwość daje nam na przykład Google Analitycs. Za pomocą tej strony możemy sprawdzić: ile osób aktualnie jest na witrynie, jaki jest to ruch, ile było sesji i jakie są z tego przychody. Oczywiście to nie wszystko.

Skąd możemy pozyskać ruch?

  1. Google – jest to najpopularniejsza na całym świecie wyszukiwarka internetowa. Dlatego to właśnie, dzięki niemu będziemy pozyskiwać zdecydowaną większość odsłon strony. Każda witryna ma swoją pozycję, o którą stale się walczy. Wszyscy chcą być jak najwyżej, ponieważ daje to szansę na jak największy ruch. Dodatkowo możemy zainwestować w płatne reklamy, które wyświetlają się na samej górze.
  1. Media społecznościowe – tworząc fanpage na Facebooku lub konto firmowe na Instagramie, koniecznie musimy podlinkować swoją stronę. Dzięki temu przekierujemy użytkowników bezpośrednio do nas. Tu również istnieje opcja płatnej reklamy.
  1. Portale reklamowe – reklamy są bardzo skuteczną formą trafienia do odbiorców. Mogą one być w postaci tekstowej, graficznej lub wideo.
  1. Kampania za pomocą e-maila – jeśli masz dostęp do adresów e-mail swoich wcześniej klientów, możesz zachęcić ich do powrotu na Twoją stronę, oferując na przykład kupon rabatowy.
  1. Szukanie na własną rękę – ważne jest, aby samemu szukać okazji do znalezienia partnerów czy darmowej reklamy.
Sprawdź też:  Jak napisać biznesplan? 6 praktycznych porad i wzór

Jak zwiększyć ruch na stronie? 8 praktycznych porad

Ważne jest, by zrobić to poprawnie. Tutaj musimy brać pod uwagę nie ilość, a jakość naszych działań. W tym artykule omówimy dla Was aż 8 praktycznych oraz skutecznych porad na to jak zwiększyć ruch na stronie.

Pozycjonowanie

Jest to jedna z najskuteczniejszych, a zarazem najdłuższych metod, aby ruch na stronie podskoczył. Polega to na połączeniu działań optymalizacji w obrębie witryny jak i poza nią, czyli on-site i off-site. Aby nasza strona pięła się w górę musimy połączyć oba te obszary.

  • On-site – są to działania, które dzieją się w obrębie strony internetowej. Mają one na celu optymalizację aspektów technicznych. Jest to na przykład przyśpieszenie ładowania strony czy prawidłowa praca hierarchii nagłówków.
  • Off-site – są to działania, które odbywają się poza daną stroną internetową, a co z tym związane nie mamy nad nimi pełnej kontroli. Polegają one na dodawaniu odnośników do naszej witryny. Kiedyś stawiało się na ilość – im więcej tym lepiej. Jednak obalono te teorię i aktualnie najważniejsza jest jakość linków.

Jak zdobyć wartościowe linki?

Najważniejsze jest źródło odnośników, czyli to skąd pochodzą. I oczywiście najbardziej pożądanymi są te ze stron, które są tematycznie powiązane z naszą. Dla przykładu, dobrym linkiem dla sklepu z rzeczami dla pupili, będzie od serwisu, który tematycznie, stricte związany jest ze zwierzętami.

Oprócz tego warto wiedzieć, że linki dzielą się na „dofollow” i „nofollow”. Za tymi pierwszymi podążają roboty wyszukiwarek i mają one bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony. W przypadku tych drugich – nofollow – jest to jasna informacja dla robotów, że mają tego nie robić. Te także mają wpływ na pozycje, ale tylko wtedy, gdy źródłem jest popularny portal.

Sprawdź też:  Marketing afilacyjny - czym jest i jak na nim zarabiać?

Social media marketing

Systematyczne budowanie swojej marki na portalach społecznościowych to podstawa, od której powinniśmy zacząć. Zdjęciami, chwytliwymi opisami oraz promocjami zachęć odbiorców do odwiedzenia Twojej strony. Przedstaw im po krótce czym się zajmujesz oraz co u Ciebie znajdą.

Regularne wstawianie postów, bycie aktywnym oraz odpisywanie klientom jest bardzo ważne i pokazuje Twoje zaangażowanie, a jednocześnie wzbudza zaufanie nowych osób.

Zadbaj także o opinie. Zmotywuj swoich wcześniejszych klientów do ich dodania.

Pisz bloga

Pisanie artykułów na bloga wydaje się banalnie proste, jednak tak nie jest. W tej dziedzinie istnieje wiele rzeczy, które musimy mieć na uwadze.

  • Pisz zgodnie z zasadami SEO – jest to szczególnie ważne, ponieważ algorytmy Google stale ulegają zmianie. Dlatego tak istotne jest wyszukiwanie poprawnych fraz i zawarcie ich w artykule.
  • Twórz wartościową treść – pisz to co inni czytają nie twórz czegoś na siłę lub czegoś co nie jest kompletnie związane z Twoją branżą. Pamiętaj, że treść to nie tylko blog, ale także opisy Twoich usług lub produktów.
  • Przykuj uwagę tytułem i nagłówkami
  • Pisz wyczerpująco – wyczerp cały temat, opisz wszystko dokładnie od A do Z, tak aby Twoi czytelnicy nie musieli krążyć po innych portalach.
  • Dziel się swoim zdaniem, przemyśleniami i doświadczeniem – ten prosty patent pokaże Twoją prawdziwą, ludzką twarz w Internecie. Poprzez ten zabieg będziesz wiarygodny.
  • Wtyczka RRS – informuje ona Twoich czytelników o tym, że na blogu właśnie pojawił się nowy wpis.

Współpracuj z innymi

Możesz współpracować z innymi blogerami lub zapłacić za wpisy sponsorowane. Taki zabieg powoduje wzrost świadomości o Twojej marce, a co za tym idzie więcej ludzi wejdzie na Twoją stronę. Automatycznie wiążę się to z nabyciem potencjalnego klienta.

Sprawdź też:  Gdzie szukać zleceń jako copywriter?

Pamiętaj, że obecnie blogerzy to bardzo często rozpoznawalne i szanowane osoby w świecie show biznesu. Ich opinia na Twój temat może okazać się świetną reklamą.

Udzielaj się

Śmiało możesz komentować posty i wpisy innych twórców, którzy tematyką związali się z Twoją branżą. Jest to świetna informacja dla innych, ponieważ oznacza to, że interesujesz się tym co aktualnie się dzieje. Pamiętaj, żeby komentarz był napisany poprawnie, przejrzyście i merytorycznie – taki z pewnością zostanie zatwierdzony przez moderatorów. Nie zapomnij o linku do swojej strony!

Newsletter

Droga mejlowa to skarb technologii. Szybka komunikacja oraz możliwości jakie posiada, skłania nas do korzystania z niej na co dzień. Jednym z największych plusów jest właśnie newsletter. Dzięki niemu na e-mail zapisanych w nim klientów dostają oni wiadomości bezpośrednio z naszej strony. Dobrze zaplanowana komunikacja również ma wpływ na ruch.

Personal branding

Jest to nic innego jak marka osobista. Możemy stworzyć ją za pomocą osobnego, prywatnego bloga lub kanału na YouTubie. Opowiedzmy o swojej pracy, życiu codziennym, jakie były nasze obawy oraz dlaczego warto nam zaufać. Powinno nam zależeć nie tylko na dobrym imieniu naszej marki, ale również marki osobistej.

Spotkania branżowe

Jest to kolejna okazja do zwiększenia ruchu na stronie. Rozmawiając z innymi uczestnikami możesz zachęcić ich do wejścia na Twoją witrynę. Zaciekaw ich, ale nie zdradzaj wszystkich szczegółów. Jest to tak zwany marketing szeptany.

Jak zwiększyć ruch na stronie? – podsumowanie

Jak sami widzicie są metody prostsze i trudniejsze. Łącząc ze sobą wszystkie 8 wskazówek z pewnością osiągnięcie zaplanowany przez Was cel, czyli ruch na stronie. Mamy nadzieję, że nasze rady są dla Was zrozumiałe i pomogą Wam postawić witrynę „na nogi”.