Jak tworzyć fajne opisy do zdjęć na Instagrama?
Instagram to nie tylko piękne zdjęcia, inspirujące posty, ale to również treści, które dodajemy, aby zainteresować swoją społeczność do szerzenia się swoimi spostrzeżeniami. Wiele osób ma trudności, aby napisać coś inspirującego pod postem, dlatego dodają tylko hasztagi. Pytanie brzmi: Czy w taki sposób jesteś w stanie nawiązać nić porozumienia ze swoimi odbiorcami, a także poszerzać to grono? Warto podjąć w tym roku wyzwanie i zacząć od napisania nawet krótkiego tekstu pod własnym postem, a pomoże Ci w tym ten artykuł!
Czym są opisy na Instagramie?
Na Instagramie możemy dodawać opcji zarówno pod publikowanymi postami / zdjęciami, ale także przy Rolkach. Tekst może składać się z maksymalnie 2200 znaków, w tym możemy wziąć pod uwagę emotikony oraz hasztagi. Warto urozmaicać opisy, właśnie poprzez zastosowanie popularnych buziek, ale także warto zadbać o widoczność tekstu. Jeśli chcesz dodać coś dłuższego, to warto podzielić tekst na akapity lub zastosować wykrzykniki przy ważnych informacjach. Tekst musi być czytelny dla twoich odbiorców.
Dlaczego warto dodawać opisy do twoich treści na Instagramie?
Instagram to takie miejsce, gdzie społeczność buduje się poprzez zaangażowanie, ale także poprzez poznanie twórcy. Czy jesteśmy w stanie poznać poglądy, wartości osoby, która dodaje zdjęcia gór, rzek lub swoich pupili? Myślę, że nie, dlatego warto zacząć od krótkich informacji, które uwiarygodnią Cię jako realnego twórcę! Jest to szalenie istotne, kiedy zaczynasz swoją przygodę z Instagramem lub podjąłeś decyzję, że nie chcesz pokazywać siebie w postach, a jedynie dzielisz się swoją twórczością. Angażowanie obserwatorów powinno być twoim głównym priorytetem, dlatego wstawianie opisu może Ci w tym pomóc.
Napisanie dobrego opisu do zdjęcia na Instagramie nie musi być trudne
Każdy z nas wie, jak często zniechęcamy się do robienia czynności, która nie wychodzi nam najlepiej. Zarzucamy jakiś pomysł, bo ktoś powiedział, że nie damy rady lub że to nie jest dla nas. Jest to bardzo smutne, ale prawdziwe, dlatego chcę Ci powiedzieć, że nie jesteś na egzaminie, gdzie zostanie Ci wytknięty błąd, a stoisz przed osobami, które chcą wspierać twoją twórczość. Dlatego nie przejmuj się, jeśli napisanie pierwszego opisu zajmie Ci 15, 20, a nawet 30 minut. Musisz nabrać doświadczenia tak jak w każdej dziedzinie życia. Pisanie tekstów pod zdjęciami lub przy Rolkach nie jest aż takie straszne. Sprawdź nasze sposoby, aby tekst był perfekcyjny.
Komunikuj się językiem twojej grupy obserwatorów
Tworząc treści na Instagram, musisz wiedzieć, do jakiej grupy odbiorców chcesz trafiać lub już trafiasz. Jeśli na swoim profilu na Instagramie publikujesz treści dla maturzystów, to komunikuj się z nimi w sposób luźny i pogodny. Jeśli twoją grupą odbiorców są osoby uczące się języków obcych, to może pisz opisy w tym języku. Wiele zależy od twojej grupy docelowej, dlatego dobrze ją poznaj i odpowiednio sprofiluj. Zastanów się w jaki sposób, ta grupa się komunikuje — czy jest to styl formalny, czy nie formalny. Może warto wybrać najpopularniejsze słowa i to właśnie nich używać w opisach?
Opis w trzech akapitach
Opis przede wszystkim musi się odnosić do tego, co jest widoczne w poście lub rolce, nie może być to coś zupełnie innego. Warto podzielić sobie tekst opisu na trzy akapity. Pierwszy akapit powinien bezpośrednio nawiązywać do widocznego postu, drugi akapit może być informacją o tym, co się u Ciebie dzieje, jakie są twoje odczucia lub dlaczego to zdjęcie jest dla Ciebie ważne. Trzeci akapit to tzw. call to action dla obserwatora, czyli zachęcenie do interakcji poprzez polubienie, komentarz lub udostępnienie dalej. Jak takie call to action osiągnąć? Zadaj ciekawe pytanie do odbiorców, poproś o udostępnienie dalej lub poproś o serduszka. Jeśli brakuje tej „kropki nad i” w postaci zaangażowania odbiorców to całość poszła na marne. Musisz skierować uwagę obserwatorów na to, co mają zrobić w związku z tym postem.
Poprawność ortograficzna i stylistyczna
Niewielu na Instagramie jest polonistów, którzy zwrócą Ci uwagę na błędy ortograficzne i stylistyczne, ale to nie oznacza, że możesz je popełniać. Dlatego, zanim opublikujesz post, sprawdź, czy jest on poprawny. Możesz samodzielnie go przeczytać kilkukrotnie, aby zminimalizować ryzyko błędu, ale także możesz skorzystać z darmowych stron internetowych, które sprawdzają teksty. Warto z takiej strony skorzystać, aby mieć pewność, że całość jest poprawna i zrozumiała dla wszystkich. Jeśli tekst został sprawdzony i poprawiony, to śmiało możesz go publikować.
Inspiruj się innymi twórcami
Inspiracja to zawsze dobra droga do poznania nowości, które na danej platformie społecznościowej występują. Sprawdź, kto prowadzi konto podobne do twojego, ale osiąga zdecydowanie lepsze wyniki, jeśli chodzi o liczbę obserwujących czy też liczbę interakcji pod postami. Ucz się od najlepszych w swojej dziedzinie! Zweryfikuj, w jaki sposób komunikuje się z odbiorcami, w jaki sposób zaprasza ich do interakcji. Porównaj swoje treści, do tego, co inny twórca publikuje. Ważne jest to, aby nie kopiować tych treści, a jedynie się zainspirować. Kopiowanie treści bez większego przemyślenia, może narobić Ci więcej problemów niż korzyści.
Czytelność tekstu to podstawa
Opis pod zdjęciem na Instagramie musi być czytelny, dlatego oprócz stosowania zasady trzech akapitów, warto zaznajomić się z innymi możliwościami. Możesz używać wielkich liter, dla podkreślenia najważniejszych treści w opisie. Możesz używać emotikonek, które mogą zaprezentować twój humor, ale także wskazywać na ważne punkty czy też wskazywać call to action dla twoich odbiorców postu. Słowo polubienie można zastąpić ikoną serduszka, a słowo komentarz, chmurką. Oczywiście, na koniec podział na akapity, który zdecydowanie zwiększy czytelność całości tekstu.
Podsumowanie
Opisy pod postami i rolkami na Instagramie pełnią dwie kluczowe funkcje. Z jednej strony obserwatorzy mogą poznać Cię jako osobę, a z drugiej strony, ty jako twórca możesz zwiększać zaangażowanie odbiorców. Zacznij od zapoznania się z naszymi sposobami na udoskonalanie umiejętności tworzenia treści na Instagrama, a następnie opublikuj swój pierwszy post z opisem.