Social Media

jak być w DC na TikToku

Jak być w Dla Ciebie na TikToku – 10 Super metod!

TikTok jest aktualnie najchętniej i najczęściej przeglądaną aplikacją wśród dzieci i młodzieży. Coraz chętniej czas spędzają tam również dorośli bardzo często w celu promowania swoich marek lub usług. Według statystyk TikToka, około 57% użytkowników spędza na nim dziennie powyżej godziny. Może być on trampoliną w drodze do popularności, gdyż najłatwiej jesteśmy dotrzeć do nowych obserwujących, gdy nasze filmy pojawią się w zakładce Dla Ciebie. Jak jednak to zrobić? Jest kilka skutecznych i prostych porad, które nam to umożliwią.

Obserwuj treści innych

Zanim zaczniesz swoją przygodę z nagrywaniem, poobserwuj innych, bardziej popularnych twórców. Zwróć uwagę na ich opisy oraz hasztagi, których używają. Często zdradzają oni również w jaki sposób nagrywają filmy, jak je składają i jak obrabiają bądź dodają ciekawe efekty. Gdy już się zainspirujesz, wykorzystaj wiedzę, którą przekazują i zacznij nagrywać swoje pierwsze TikToki!

Zadbaj o aspekty techniczne

Filmy słabej jakości nie są chętnie promowane przez TikToka, gdyż osiągają słaby czas oglądalności. Z tego powodu jest to jeden z najważniejszych czynników decydujących o być lub nie być Twojego filmu w Dla Ciebie. Użytkownicy wolą oglądać filmiki z dobrej jakości oświetleniem i ostrością obrazu. Zaopatrz się również w statyw, który zdecydowanie ułatwi Ci pracę. Tanie statywy i kupisz bez problemu w każdym sklepie internetowym. Dodatkowo zadbaj o dobrą jakość dźwięku. Możesz także spróbować poeksperymentować z filtrami, które zaciekawią widza co sprawi, że być może obejrzy Twój filmik do końca, a algorytm TikToka od razu to wyłapie.

Twórz krótkie filmy

Tak jak wyżej zostało to opisane, procent długości obejrzanego filmu jest decydującym czynnikiem o obecności filmiku w Dla Ciebie. Tworząc krótkie filmy zwiększasz szansę, że odbiorca obejrzy cały Twój film, a nie pominie go po chwili. Nie chodzi jednak o to by specjalnie skracać filmik nawet, gdy może ucierpieć na tym jego wartość merytoryczna. Postaraj się o zwięzłość i prostotę przekazu komunikatu, a to na pewno pozytywnie zaprocentuje.

Bądź regularny

Regularność i konsekwencja to klucz do sukcesu w każdej dziedzinie życia. Wybieraj także pory dnia, kiedy Twoja grupa docelowa np. uczniowie są najbardziej aktywni na TikToku. Sprawdź również statystyki, w jakich godzinach Twoje filmy zyskują najwięcej wyświetleń i polubień. By mieć do nich dostęp, musisz przełączyć swoje konto na konto Pro.

Zadbaj o opis filmiku

Opis powinien być krótki, lecz konkretny. Użyj w nim tagów, które pasują do Twojego filmu, a także postaraj się zaangażować poprzez niego swoją widownie do aktywności na Twoim profilu. Może być to jedno lub dwa zdania nawiązujące do filmiku, przykładowo „A jakie jest wasze ulubione jedzenie? Dajcie zdać w komentarzu!”.

Bierz udział w wyzwaniach na TikToku

Na TikToku bardzo często pojawiają się różnego rodzaju wyzwania pod konkretnym tagiem na przykład „bottle flip challange”. Zyskują one zawsze bardzo dobrą oglądalność przez co są wysoko pozycjonowane przez algorytm. Staraj się jednak dodawać coś ciekawego od siebie do danego wyzwania. Możesz chociażby wykonać go w jakimś ciekawym miejscu, które przyciągnie widzów swoim niepowtarzalnym klimatem.

Dodawaj odpowiednie hasztagi

Przede wszystkim nie przesadzaj z ich ilością. Nie używaj swoich własnych, wymyślonych tagów, gdyż nie są one atrakcyjne dla algorytmów. Zdecydowanie lepiej sprawdzą się te często używane przez innych twórców. Nie bez powodu są one przecież popularne.  Korzystaj z takich tagów jak #fyp #dc #dlaciebie. Te trzy zdecydowanie wystarczą.

Promuj się także w innych mediach społecznościowych

Nie ograniczaj się tylko do TikToka. Promuj swoje konto również na takich portalach jak Facebook czy Instagram. W ten sposób jesteś w stanie dotrzeć do większego grona odbiorców przez co więcej osób odwiedzi Twój profil, a co za tym idzie filmy, które publikujesz staną się chętniej oglądanymi według algorytmu i znajdą się w zakładce Dla Ciebie.

Współpracuj z innymi twórcami

Współpraca z innymi to świetny sposób na wzajemną promocję kont w celu dotarcia do nowych odbiorców. Przykładowo, jeżeli Twórca, z którym zdecydujesz się nagrać np. sticha często trafia do zakładki Dla Ciebie, oczywiste jest to, że dzięki niemu trafisz tam również Ty. Ten sposób może przynieść Ci sporą dawkę nowych wyświetleń i obserwacji.

Nagrywaj aktualne trendy

Jest to najskuteczniejszy sposób by znaleźć się w Dla Ciebie. Jeżeli jakiś taniec, dźwięk lub scenka zyskała miano trendu znaczy to, że ludzi to zainteresowało, rozśmieszyło lub po prostu utożsamiają się z przekazem z filmiku. Algorytm TikToka wykryje, że użyłeś chwytliwej w danym momencie muzyki lub dźwięku i jest szansa, że dzięki temu Twój film trafi do zakładki „DC”. Zanim jednak zdecydujesz się opublikować trend, upewnij się, że wykonałeś go poprawnie. Może warto jeszcze trochę poćwiczyć?

Jak być w Dla Ciebie na TikToku? – podsumowanie

Na TikToku możesz wybić się w bardzo szybki sposób. Jeżeli zrozumiesz działanie algorytmów i zastosujesz się do wyżej wymienionych rad, Twoje szanse na szybką popularność znacząco wzrosną i w niedługim czasie możesz stać się gwiazdą TikToka! Pamiętaj, że nawet jeżeli na początku ciężko będzie Ci się przebić do zakładki Dla Ciebie to wcale nie oznacza, że doszedłeś do ściany i należy się poddać. Nawet bez tego jesteś w stanie osiągać świetne wyniki oglądalności.