Social Media

Messenger przestał działać

Messenger przestał działać – dlaczego i jak to naprawić?

Możliwość szybkiego przekazania informacji to dziś priorytet, dlatego do naszej dyspozycji zostały oddane narzędzia usprawniające ten proces. Jednym z pierwszych komunikatorów, jakie powstały był Messenger. Do dziś jest jednym z podstawowych narzędzie do komunikacji pomiędzy znajomymi. Aplikacja Facebook Messenger jest ogólnie dostępna jednakowo na systemy Android czy iOS. Aplikacja jest bardzo łatwa w użyciu i oferuje klika możliwości przekazywania informacji poprzez tekst, wiadomość głosową oraz video. Czasami użytkownicy zgłaszają różne problemy związane z uruchomieniem aplikacji, wysyłaniem czy otrzymywaniem wiadomości, czy wykonywanie połączeń wideo. W związku z tym przedstawimy najpopularniejsze problemy oraz możliwości ich rozwiązania.

Partner

Co zrobić, gdy nie możesz włączyć aplikacji Messenger?

Jeśli od dłuższego czasu nie możesz przejść do aplikacji Messenger na swoim telefonie, nie otrzymujesz powiadomień o nowych wiadomościach, to oznacza, że aplikacja została zatrzymana. Najlepiej od razu przejść do działania, ponieważ im dłużej stan się utrzymuje, tym aplikacja będzie cały czas w momencie zawieszenia. Może to też wpływać na dane w aplikacji, czyli, na przykład możesz nie otrzymać ważnej wiadomości lub utracić dane, ale również może to wpływać na jakość i tempo działania telefonu. Co więc możesz zrobić?

Wyłącz i włącz ponownie telefon

To najprostsze co możesz zrobić. Wyłącz i uruchom ponownie telefon. Takie działanie pomoże w powrocie do standardowego działania telefonu. Po ponownym uruchomieniu spróbuj ponownie przejść do aplikacji Messenger. Jeśli aplikacja działa, to znaczy, że działanie było skuteczne. Natomiast jeśli problem występuje nadal lub będzie często się powtarzał, to należy skorzystać z opcji „napraw problem bezpośrednio w aplikacji”

Wyczyść pamięć podręczną

Pamięć podręczna aplikacji to folder, który zapisuje wszystkie nasze aktywności, które zostały przez nas w niej wykonane. Czasami pamięć podręczna jest tak duża, że aplikacja przestaje działać prawidłowo. Więc, aby przywrócić prawidłowe działanie aplikacji, należy przejść przez kilka kluczowych kroków:

  1. Naciśnij i przytrzymaj ikonę aplikacji Messenger,
  2. Wybierz opcję „Informacje o aplikacji”,
  3. Przejdź do kategorii „storage”,
  4. Wybierz opcję „delete cache”.

Przejście przez te kroki i usunięcie pamięci podręcznej usprawni działanie nie tylko aplikacji Messenger, ale również poprawi szybkość działania innych aplikacji na telefonie.

Sprawdź też:  Czym jest social proof? Jak go budować: 4 przykłady użycia

Sprawdź nowe aktualizacje

Firma Meta, która jest właścicielem Facebooka oraz Messengera stara się ulepszać wszystkie swoje produkty. Coraz częściej chcą odpowiadać na nowe potrzeby użytkowników, dlatego aplikacja może być w fazie aktualizacji i mogą występować chwilowe przerwy w uruchomieniu aplikacji. Zawsze należy sprawdzić, czy aplikacja zainstalowana na telefonie jest poprawnie zaktualizowana. Aktualna wersja aplikacji zapewnia wysokie bezpieczeństwo korzystania (mamy wtedy pewność, że nasze informacje są prawidłowo chronione), ale również możesz skorzystać z nowości prowadzonych przez właścicieli Messengera. Aby zaktualizować system, należy:

  1. Przejść do aplikacji, z której aplikacja została zainstalowana,
  2. Wybrać z listy zainstalowanych aplikacji Messenger,
  3. Sprawdzić, czy jest dodana nowa wersja aplikacji,
  4. Nacisnąć przycisk „Aktualizuj”,
  5. Odczekaj chwilę, aż otrzymasz powiadomienie, że aplikacja została zaktualizowana poprawnie.

Po prawidłowo przeprowadzonym procesie aktualizacji aplikacji Messenger możesz ponownie przejść do samego komunikatora i sprawdzić, czy działa prawidłowo. Jeśli tak, to należy systematycznie sprawdzać, czy pojawiły się nowe aktualizacje. Mamy wtedy pewność, że aplikacja jest bezpieczna i będzie działała prawidłowo.

Zainstaluj ponownie aplikację Messenger

Jeśli żadne z powyższych rozwiązań, nie pomogło w przywróceniu prawidłowego działania aplikacji Messenger, to należy sięgnąć po odinstalowanie aplikacji z telefonu. Oczywiście, aplikacja jest połączona z naszym kontem na Facebook, więc nie ma obawy, że dane czy wiadomości zostaną utracone. Zawsze możemy je znaleźć na naszym koncie pod ikoną wiadomości. Aplikację Messenger możesz odinstalować na dwa sposoby:

  1. W aplikacji, z której został pobrany komunikator. Należy wtedy przejść do zainstalowanych aplikacji, wybrać z listy Messenger i następnie wybrać przycisk „odinstaluj”,
  2. Poprzez dłuższe przytrzymanie palcem aplikacji na ekranie telefonu, a następnie wybranie opcji „odinstaluj”.

Jak ponownie zainstalować aplikację Messenger na telefonie?

  1. Przejść do aplikacji, z której pobierane są aplikacje na twój telefon,
  2. Wybrać aplikację Messenger,
  3. Wybrać przycisk instaluj.

Po kilku chwilach otrzymasz powiadomienie o prawidłowym zainstalowaniu aplikacji na twoim telefonie. Teraz należy ponownie się zalogować i sprawdzić, czy aplikacja działa poprawnie. Jeśli w aplikacji widzisz swoje dane oraz wszystkie wiadomości to oznacza, że aplikacja działa prawidłowo i możesz bezpiecznie z niej skorzystać.

Sprawdź też:  Jak przeglądać Twittera bez logowania?

Problemy z wysłanymi i odebranymi wiadomościami w aplikacji

Oprócz problemów związanych z otwieraniem aplikacji na telefonie mogą występować również problemy z wysyłaniem i otrzymywaniem wiadomości w aplikacji. Często próbujemy szybko skontaktować się ze znajomymi, aby przekazać ważne informacje i w tym momencie, aplikacja przestaje wysyłać i odbierać wiadomości w konwersacji. Sprawdź, co możesz zrobić, gdy taki błąd wystąpi.

Sprawdź połączenie sieciowe

Jeśli wiadomości nie mogą zostać wysłane i również odpowiedzi nie zostają dostarczane do twojej aplikacji, to może to oznaczać problem z połączeniem sieciowym. Sprawdź jakość i szybkość połączenia w ustawieniach twojego telefonu. Możesz również sprawdzić, jak szybko działają inne strony lub aplikacje, które wymagają połączenia się z Internetem. Jeśli pozostałe strony lub aplikacje również działają wolno, lub aplikacja pokazuje informację o błędzie połączenia z siecią, to oznacza, że jeśli połączenie sieciowe będzie ponownie stabilne, to również korzystanie z aplikacji będzie możliwe. Jeśli połączenie sieciowe jest niestabilne przez dłuższy czas, to skontaktuj się z dostawcą Internetu do twojego domu lub mieszkania w celu naprawienia błędu.

Brak możliwości wysyłania wiadomości głosowych

Jeśli chcesz wysłać wiadomość głosową do innych osób, to częstym wymaganiem jest dostęp do mikrofonu na twoim telefonie. Jest to niezbędny element, do tego, aby nagrać wiadomość i przesłać ją dalej. Dlatego ważne jest to, aby w momencie, gdy chcesz nagrać wiadomość głosową, wybrać opcję „zezwól na nagrywanie”, bez wyboru tej opcji nagranie będzie niemożliwe do przesłania dalej. Jeśli obawiasz się o dostęp do twojego mikrofonu, to zawsze możesz wybrać „zezwól tylko teraz”. Wybór tej opcji jest bardzo bezpieczny i zapewnia dostęp do mikrofonu tylko w momencie nagrania wiadomości.

Brak możliwości przeprowadzenia rozmowy video

Rozmowa video z innymi użytkownikami Messengera jest dość popularna i często wykorzystywana. Podczas korzystania z tej opcji konwersacji, mogą pojawić się dwa błędy. Pierwszy z nich to dostęp do stabilnej sieci internetowej. W tym przypadku należy skorzystać z instrukcji powyżej, z punktu o wysyłaniu i odbieraniu wiadomości tekstowych. Drugim problemem, jaki może wystąpić, to brak dostępu do kamery telefonu. Umożliwienie aplikacji Messenger na dostęp do kamery jest niezbędny, aby taką rozmowę video przeprowadzić. Dlatego, zanim przystąpimy do rozmowy z innym użytkownikiem, należy zezwolić aplikacji na korzystanie z kamery. W tym przypadku możemy przekazać zezwolenie „na zawsze” i wtedy nie pojawi się już ponowne powiadomienie powiązane z dostępem do kamery. Również możemy wybrać dostęp do kamery telefonu tylko dla tej jednej rozmowy. Wtedy, za każdym razem, gdy będziemy chcieli przeprowadzić taką rozmowę, będzie wymagana zgoda na dostęp do aparatu. Zarówno pierwsza, jak i druga opcja jest bezpieczna do zastosowania na telefonie.

Sprawdź też:  Jak zmienić ustawienia prywatności Faceboook?

Jak zgłosić problem z funkcjonowaniem aplikacji Facebook?

Jeśli twój problem z funkcjonowaniem aplikacji Facebook Messenger jest bardziej skomplikowany lub żadne z powyższych rozwiązań nie przyniosło rezultatu w postaci prawidłowo działającego systemu, to należy to zgłosić bezpośrednio do działu wsparcia klienta. Błąd możesz zgłosić z poziomu aplikacji, jaki i z poziomu strony internetowej.

Jak zgłosić problem z poziomu aplikacji?

Jeśli aplikacja Messenger jest aktywna i możesz przejść do niej bezpośrednio, to błąd możesz zgłosić właśnie z tego poziomu. Aby to zrobić, należy:

  1. Przejść do aplikacji Messenger,
  2. Przejść do ustawień aplikacji,
  3. Przejść do sekcji konto i pomoc,
  4. Wybrać opcję „Zgłoś problem”,
  5. Opisać swój problem i wysłać.

Do opisu zdarzenia możesz również dodać zdjęcia i załączniki, to na pewno ułatwi zrozumienie problemu przez dział obsługi klienta.

Zgłoszenie problemu przez stronę internetową

Jeśli aplikacja Messenger w ogóle nie działa na twoim telefonie, to jedyną opcją zgłoszenia będzie skorzystanie ze strony internetowej. Aby to zrobić, należy:

  1. Zalogować się na konto Facebooka,
  2. Przejść do zakładki z chatami,
  3. Wybrać trzy kropki, przy nazwie „chat”,
  4. Wybrać „Zgłoś problem”.
  5. Opisz swój problem, zaznaczając, że dotyczy on aplikacji.

Aplikacja Messenger dostarcza nam wartości poprzez możliwość skutecznego i szybkiego komunikowania się z innymi osobami. W momencie, gdy aplikacja przestanie działać prawidłowo, to skorzystaj z tych rozwiązań, aby na nowo cieszyć się prawidłowym działaniem komunikatora.