Gdzie znaleźć influencerów do współpracy?
W obecnych czasach media społecznościowe pękają w szwach, jeśli chodzi o sposoby na skuteczny marketing. Można tam nie tylko promować się w sposób darmowy jak i płatny, ale również zlecić to innej osobie. Oczywiście każda marka będzie mieć własne, indywidualne oczekiwania. Jednym z nich będą jej zasięgi, ilość followersów oraz tematyka profilu. Użytkownikami, którzy promują dane marki to oczywiście Influencerzy.
Influencer marketing to sposób, obok którego nie sposób przejść obojętnie. Współpraca z liderami stała się powszechnym zjawiskiem, które widzimy na każdym kroku. Coraz więcej nowych, a nawet tych starszych firm próbuje podnieść swoją sprzedaż właśnie z ich pomocą. Z pewnością zastanawiasz się, gdzie można ich znaleźć i jak zaoferować im nasz produkt.
Pierwszym sposobem jest Instagram. To właśnie tam odbywa się ¾ promocji różnego kalibru. Wiele znanych już marek, pisze bezpośrednio do danych twórców, licząc, że dana rzecz się im spodoba i będą chcieli ją polecić. Taka współpraca może być płatna lub barterowa.
Kim są Influencerzy?
Zanim jednak przejdziemy do konkretów naszego wpisu, zacznijmy od podstaw. Kim są Influencerzy, o których tak dużo się teraz mówi?
Influencer to osoba, która gromadzi wokół swojej twórczości określoną grupę odbiorców. Są to osoby, które oglądają ich poczynania w Internecie oraz w pewien sposób, fascynują się ich życiem. Influencer oprócz dużych zasięgów, ma także spory wpływ na swoich followersów. Nie tylko wpływa na ich zachowanie, ale także na poglądy polityczne i decyzje zakupowe. Firmy doskonale o tym wiedzą, dlatego tak chętnie z nimi współpracują.
Influencerów możemy podzielić na tych małych, dużych i tych na naprawdę dużą skalę. Tych ostatnich nie spotkamy tylko i wyłącznie w Internecie na social mediach, ale i w telewizji oraz u innych dużych twórców.
Stawka, którą będziemy musieli zapłacić za współpracę zależy właśnie od tego, ile dany influencer ma zasięgu. Im jest on większy tym więcej zapłacimy.
Dlaczego warto współpracować z influencerami?
- Zbudowana wokół siebie docelowa grupa odbiorów, która ich na bieżąco śledzi. Liczby w tym przypadku naprawdę mają znaczenie. Dzięki temu, że osoba, z którą chcemy współpracować ma już określoną widownię, my nie musimy budować własnej od zera. Dzięki temu mamy o wiele więcej czasu na inne zajęcia.
- Często Influencerzy obdarzeni są sporym zaufaniem widowni. Jak wiadomo każdy popełnia błędy, bywa jednak tak, że influencerom dużo rzeczy uchodzi na sucho, przez co ich wierni fani wciąż ufają im w każde ich słowo. Dobrze zareklamowany przez nich produkt, powinien sprzedać się jak świeże bułeczki.
- Możliwość poznania znanych osób osobiście. Nie jest to może plus marketingowy, ale wciąż mocna zaleta. Na prywatnych spotkaniach z takim twórcom możemy z nim szczerze porozmawiać i zrobić sobie zdjęcie, które potem udostępnimy na swoich profilach.
Jakie formy współpracy są możliwe?
Opcje są dwie i wspominaliśmy o nich troszkę wyżej. Jest to współpraca płatna bądź barterowa. Ta pierwsza pewnie jest przez wszystkich rozumiana. Strony określają warunki, a po ich wypełnieniu influencer dostaje od marki wcześniej ustaloną stawkę. Ale czym jest współpraca barterowa inaczej mówiąc bezpłatna?
Barter polega na wysłaniu twórcy produktów, które on przetestuje, a następnie pokaże i poleci je swoim odbiorcom. Nie dostanie za to pieniędzy, ale często firmy nie poprzestają na jednej takiej wysyłce. Z każdą wprowadzoną nowością, towar będzie wysyłany – oczywiście pod warunkiem, że współpraca przebiega pomyślnie i jest zadowalająca dla obu stron.
W obu przypadkach współprac obie strony powinny zaakceptować jej warunki, a najlepszym sposobem będzie to do tego podpisanie umowy. W ten sposób mamy pewność, że żadna ze stron na tym nie ucierpi.
Platformy do współpracy z influencerami
Takie platformy to drugi sposób na znalezienie influencerów do współpracy. W sieci możemy znaleźć wiele portali, które oferują nam bycie pośrednikami, między nami, a daną bazą twórców. Taki portal pomoże nam znaleźć influencera idealnego, który w całości będzie pasować do naszej marki.
Poznajcie trzy takie platformy.
1. Influe.pl
Serwis ten w posiada bazę ponad 900 blogerów i influencerów , otwartch na współprace partnerskie z firmami. Z łatwością można znaleźć chętnych do współpracy w 12 różnych kategoriach branżowych, które znajdują się na stronie. Dostęp do strony jest darmowy, a rozliczenia z influencerami są ustalone w oparciu o prowizję od zrealizowanych transakcji, dzięki temu masz pełny dostęp do serwisu i nie ryzykujesz brakiem efektów korzystania z serwisu.
Każdy profil zawiera dokładnie przedstawienie tego na jakim portalu działa dany twórca, ile ma obserwujących i jaką branżą się zajmuje, na przykład fotografia. Dodatkowo możesz zatrudnić kogoś bezpośrednio poprzez stronę, dzięki czemu jest to prostsze i szybsze.
Warto również wspomnieć o portalach, na których tworzą Influencerzy. Są to: Instagram, Facebook, Blog, YouTube, Tik Tok. Taka różnorodność pozwoli Ci trafić do jeszcze większej liczby odbiorców.
Korzystanie z serwisu jako reklamodawca jest bardzo proste. Platforma Influe umożliwia opublikowanie projektu biznesowego prowadzonej działalności oraz zakupienie opublikowanych usług przez influencerów w formie ogłoszeń cenowych.
Do projektu będą mogły dołączyć zainteresowane współpracą osoby spośród zarejestrowanych w Influe influencerów. Po publikacji możesz przesłać oferty bezpośrednio do konkretnych influencerów przechodząc do wyszukiwarki lub przeglądać dopasowane osoby do kategorii projektu w swoim pulpicie.
Twoją ofertę influencer będzie mógł: zaakceptować, negocjować do akceptacji lub odrzucić – o wszystkich zmianach będziesz powiadamiany mailowo a wgląd w oferty będzie dostępny na Twoim czacie „wiadomości” po zalogowaniu.
Dodaj swój projekt: https://influe.pl/nowy-projekt/
Przeglądaj oferty blogerów: https://influe.pl/szukaj-uslug/
Co wyróżnia infule.pl od konkurencji? Masowe zatrudnienia, czyli możliwość zatrudnienia wielu influencerów do jednego projektu, a co najważniejsze otrzymania za to tylko jednej faktury. Unikniesz w ten sposób zbędnej, papierkowej roboty, a co najważniejsze wszyscy zaczną pracować mniej więcej w tym samym czasie. Taki nagły wzrost reklamy szybko da rezultaty.
2. Reachablogger.pl
ReachaBlogger to platforma, która umożliwia bezpośredni kontakt reklamodawców z blogerami. Bierze ona 100% odpowiedzialność za analizę jak i optymalizację ofert. Dodatkowo wszelkie sprawy papierkowe, ustalenia z twórcami, realizację zamówienia oraz raportowanie także leży po ich stronie. Jest więc to bardzo wygodna opcja, szczególnie dla osób, które nie mają czasu lub głowy do takich rzeczy.
Do wyboru mamy około 3 tysięcy blogerów. Wybór jest na tyle duży, że może przyprawić o zawrót głowy. Jednak możemy wyszukiwać ich po rozmaitych kryteriach. Ta platforma również jest darmowa, oczywiście do momentu niepodjęcia jakiejś współpracy.
Podstawowym minusem serwisu jest zamknięcie się na blogerów, przez co nie mamy dostępu do mediów społecznościowych.
3. WhitePress.pl
WhitePress to kolejna platforma, która ma na celu pomóc nam w zakresie influencer marketingu. Jej największą zaletą jest to, że do wyboru nie mamy tylko i wyłącznie blogów czy instagramerów, a całą sieć przeróżnych mediów, zaczynając od Linkedin kończąc po Facebooka. Elastyczna komunikacja za pomocą serwisu umożliwia sprawny i szybki kontakt pomiędzy zainteresowanym, a twórcą. Dodatkowo możemy eksportować pliki do plisku XLS, co pomaga głównie osobom, które przedstawiają ofertę wielu klientom.
Czym się kierować przy wyborze influencerów?
Zdajemy sobie sprawę, że znalezienie idealnego twórcy niekoniecznie będzie łatwe. Warto jednak poświęcić na to chwilę czasu i dokonać właściwego wyboru. W końcu od tego zależy przyszła sprzedaż jak i ruch na naszej stronie. Na co więc zwracać uwagę?
- Przede wszystkim na to czym dany influencer się zajmuje. Nie oferujmy produktów komuś, kto siedzi w zupełnie innej branży. Jego widzowie mogą niechętnie to oglądać, przez co nie da to zaplanowanych rezultatów.
- Zasięgi. Im większe tym lepiej, ponieważ nasza marka trafi do zdecydowanie większej widowni.
- Sprawdźmy czy dany twórca współpracował już z kimś. Jeśli tak możemy sprawdzić, jak mu poszło i czy marka jest zadowolona.
- Poszperaj i zobacz czy influencer jest lubiany wśród Twojej niszy klientów.
Czy warto szukać influencera na własną rękę?
W dobie tak powszechnej technologii oraz specjalnych platform do tego przeznczonych, oczywiście, że nie. Szukanie influencera na własną rękę to przede wszystkim czas, którego już nie odzyskamy. Dodatkowo możemy spotkać się z odmową lub brakiem jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony twórcy. Często bywa również tak, że poza specjalnymi serwisami, takie osoby będą chciały od nas o wiele więcej pieniędzy.