Inne

Czat na stronie

Co to jest czat na stronie?

W osiągnięciu sukcesu kluczową rolę spełnia czas i sprawne działanie. Jest to szczególnie istotne w branżach z klientami. Udzielenie szybkiej odpowiedzi bądź rady, często decyduje o tym czy właśnie pozyskaliśmy nowego kupującego. Oprócz standardowej komunikacji za pomocą social media, infolinii czy skrzynki pocztowej, coraz więcej stron decyduje się na czat na stronie. Czym on jest?

Czat na stronie to narzędzie, które wprowadzone na Twoją witrynę, umożliwia szybki i prosty kontakt z klientem. Dymek wiadomości pojawia się automatycznie po wejściu na stronę, zazwyczaj w jej prawym, dolnym rogu. Często towarzyszy mu jakiś ciekawy dźwięk, ma on na celu przykucie naszej uwagi. Podczas rozmowy możemy wykonywać pełno innych czynności na stronie, na przykład przeglądać produkty czy czytać bloga.

Dodanie takiego czatu nie jest trudne. Oferują go niektóre strony, gdzie często opcja podstawowa jest zupełnie za darmo. Takie rozwiązanie, jest dobre dla początkujących, którzy chcą sprawdzić czy u nich się to sprawdzi. Drugą opcją jest dodanie dymku czatu z Messengera.

Czat na stronie a jej pozycja

Pozycja strony w Google zależna jest od wielu czynników. Wprowadzając na nią live czat z pewnością jej nie zaszkodzimy. Jednak, aby takie rozwiązanie miało sens musi on działać na tip top. Dlatego przed jego wprowadzeniem warto jest poprawić wygląd oraz szybkość strony. Obecnie to jak ona działa oraz jak wygląda ma ogromne znaczenie nie tylko dla konsumentów, ale także dla algorytmów.

Co zyskasz dzięki czatowi?

  • Ruch na stronie – zapewnij profesjonalną obsługę klienta, z której Twoi potencjalni klienci będą zadowoleni. Dzięki temu będą oni nie tylko chcieli do Ciebie wrócić, ale także polecą Twój sklep innym.
  • Konwersje – odpowiednia pomoc jak i wsparcie podczas zakupów jest bardzo docenianie. Dlatego może to doprowadzić do sfinalizowania zamówienia. Kadra, która odpowiada za kontakt z klientem powinna bardzo się starać.
  • Słowa kluczowe – klienci bardzo często pytają o to samo? Są to dla Ciebie cenne słowa kluczowe. Zastanów się czy Twoje opisy produktów, aby na pewno są wyczerpujące.
Sprawdź też:  Alert RCB - co oznacza i kto dostaje SMS-y?

Przykłady stron z czatem

  • DPD.pl,
  • AliExpress.com,
  • Allekurier.pl
  • E-Regulaminy.pl
  • Nazwa.pl
  • Hotpay.pl

Czat na stronie – czy warto go posiadać? 7 zalet

Czat na stronie to kolejny krok do rozwoju witryny. Jeśli jeszcze nie przetestowałeś tej funkcji warto to zrobić. Żaden biznes, stojąc w miejscu nie przyniesie dużych zysków czy zadowalających nas efektów. Dlaczego warto go posiadać? W tym artykule poznasz aż 7 powodów, dla których powinieneś wprowadzić tę funkcję u siebie.

Czat na stronie to niedroga inwestycja

Tak jak już wspominaliśmy. Wdrążenie czatu u siebie nie musi Cię nic kosztować. W przypadku małych przedsiębiorstw, gdzie tych klientów nie jest dużo, do odpisywania wystarczy nam jedna osoba. Dopiero w momencie nabywania coraz większej liczby kupujących, warto jest zastanowić się nad większą liczbą pracowników.

Dobrą opcją jest również chatbot, który będzie odpowiadać na najczęściej zadawane pytania, które klient sam może wybrać z listy.

Wyróżnij się wśród konkurencji

Coś, co się wyróżnia o wiele bardziej przykuwa uwagę. Zastosuj ten chwyt w sprzedaży. Mimo, że czat na stronie cieszy się dużą popularnością, to nie każdy z niego korzysta. Wykorzystaj to, aby zachęcić odbiorców do odwiedzin na Twojej witrynie. Sprawdź jakie błędy popełnia Twoja konkurencja i czego jej brakuje. Zastanów się czy wprowadzenie tego u siebie da Ci większy ruch na stronie.

Pamiętaj, nie tylko konkurencyjne ceny się liczą. W obecnych czasach wiele ludzi jest w stanie zapłacić za coś więcej, byle by otrzymać produkt z wyższej półki.

Zwiększenie konwersji

Klienci zawsze liczą na pomoc od pracowników i to nie tylko w sklepach stacjonarnych. Wprowadzając profesjonalną obsługę klienta, sprawisz, że będą oni chętniej robić zakupy i je opłacać. Infolinia i poczta to już dobry krok do przodu, jednak pamiętaj, że nie każdy ma czas, żeby zadzwonić, a pisanie mejla i czekanie na odpowiedź jest czasochłonne.

Sprawdź też:  Netykieta w Internecie – czym jest i jakie ma zasady?

Rosnące zaufanie do marki

Każda kolejna wiadomość wzbudza zaufanie. Rzetelna opinia oraz szczera pomoc z pewnością zostanie doceniona przez Twoich klientów. Zapamiętają oni Twoją markę i z miłą chęcią do niej wrócą. Dodatkowo do gry wejdzie tu marketing szeptany. Jedni zadowoleni kupujący, będą polecać Twoją stronę kolejnym i kolejnym.

Możliwość zoptymalizowania strony

Dodanie czatu na stronę jest dodatkową motywacją do jej optymalizacji, a więc ulepszenia. Pamiętaj, że jej wygląd jak i szybkość bardzo wpływają na współczynnik konwersji. Dodatkowo taki czat to skarbnica wiedzy o swoich klientach. Możesz dowiedzieć się czego im brakuje w Twojej witrynie i co można zmienić. Dla przykładu, jeśli klienci pytają o czas dostawy, najwidoczniej informacje te są trudne dla nich do znalezienia.

Udogodnienie dla osób niepełnosprawnych

Czat na stronie to niezwykłe udogodnienie dla osób niedosłyszących lub niemych, które nie będą w stanie skorzystać z infolinii. Warto zauważać problemy pewnych grup społecznych i sprawić, by nasza strona była dla każdego.

Zadowolenie klientów

Wszystkie powyższe czynniki wpływają oczywiście na zadowolenie naszych klientów. A to powinno być dla nas najważniejsze. Potraktuj czat na stronie jako dowód społeczny na to, że Twoja witryna jest unikalna i w 100% prawdziwa oraz godna zaufania. W tym celu o wiele lepszym rozwiązaniem jest, aby klientom odpisywał pracownik, a nie bot.

A czy na Twojej stronie wprowadziłeś już czat?