Firma i biznes

Fotografia produktowa co to jest

Co to jest fotografia produktowa?

Chyba każdy z nas, chociaż raz w swoim życiu, sprzedawał coś na serwisach aukcyjnych. W ten sposób łatwo możemy pozbyć się przedmiotów, które zalegają nam w mieszkaniu. Wystarczy, że zrobimy zdjęcia produktu, opiszemy go i ustalimy cenę. Często bywa jednak tak, że mimo dobrego opisania rzeczy, nikt nie jest nią zainteresowany. Przez co może być to spowodowane? Chcąc sprzedać cokolwiek w sieci, konieczne jest wykonanie dobrze jakościowo zdjęć. Prezentacja gra główne skrzypce w sprzedaży.

Fotografia produktowa to nic innego jak zdjęcia produktów do sprzedaży. Wykonuje się ją nie tylko w profesjonalnych studiach, ale także w prywatnych domach. Przydaje się więc ona w sklepach internetowych jak i w wcześniej wspomnianych serwisach aukcyjnych typu OLX czy Allegro.

W tym artykule przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik o tym jak wykonać profesjonalną sesję samemu w domu oraz przedstawimy Wam jej zalety. Oprócz tego zajmiemy się fotografią produktową w studiu.

Jak wykonać fotografie produktową

Jak wykonać fotografię produktową w domu?

By dobrze zaprezentować produkt do sprzedaży wcale nie potrzebujesz profesjonalnego studia czy sprzętu. W obecnych czasach wystarczy dobrej jakości telefon, odpowiednie światło i tło. Zanim zaczniemy fotografować powinniśmy zaopatrzyć się w kilka białych jak i kolorowych brystoli, to właśnie one będą służyć nam jako tło.

Kolejną ważną jest światło. Musi być ono białe i punktowo skierowane na dany produkt. W ten sposób unikniemy cienia na zdjęciu, a kolor światła będzie jednolity. Dodatkowo barwy produktu będą doskonale odzwierciedlone.

Istotna jest również czystość na zdjęciu jak i ułożenie produktów. Na fotografii powinno znajdować się tylko i wyłącznie to, czego dotyczy oferta. Nie dodawaj tam kolejnych, zbędnych rzeczy, ponieważ klienci mogą pomyśleć, że to będzie dołączone do „zestawu”. To, że kluczowa jest czystość chyba nikogo nie dziwi. Klienci z pewnością zwrócą na to uwagę i nie będą chcieli zamówić czegoś, co poschodzi z bałaganu. Co do ułożenia – produkt powinien znajdować się w centrum zdjęcia, bo to przecież on jest tu najważniejszy.

Sprawdź też:  Analiza SWOT w marketingu internetowym

Fotografia produktowa w domu – co jeszcze warto wiedzieć?

Pierwsze zdjęcie nie musi wyjść idealnie, dlatego warto jest zrobić kilka ujęć z różnej perspektywy, a na końcu wybrać najlepsze. Ostatnią kwestią jest post produkcja, czyli obrobienie zdjęcia. Będzie ono miału na celu poprawienie jakości oraz uwydatnienie najlepszych cech danej rzeczy. Skup się na balansie bieli, kontraście oraz jasności. Przed dodaniem zastanów się czy sam kupiłbyś produkt ze zdjęcia. Możesz o pomoc poprosić kogoś z rodziny bądź przyjaciół.

Zalety fotografii produktowej

  • Większa sprzedaż,
  • Ładny wygląd sklepu,
  • Zwiększony ruch na stronie,
  • Wyższe pozycje w Google Grafika,
  • Wyróżnianie się na tle ofert konkurencji.

Czy warto zlecić fotografię produktową?

Zlecenie fotografii produktowej to kolejne koszty, które musimy sobie wliczyć. To czy warto jest poprosić o pomoc specjalistów zależy w dużej mierze od naszego budżetu jak i ilości przedmiotów, które musimy sfotografować. Kolejnym ważnym jak i decydującym czynnikiem jest czas oraz czy jest ktoś, kto mógłby się tym zająć.

Jeśli Twoja działalność jest jednoosobowa, a Ty ciągle narzekasz na brak czasu, dobrym pomysłem będzie skorzystanie z profesjonalisty lub chociaż z pomocy najbliższych. W przypadku niedużej firmy, gdzie wiesz, że możesz komuś zlecić wykonanie takich zdjęć, zatrudnianie do tego kogokolwiek także jest niepotrzebne.

Ile kosztuje fotografia produktowa?

Ceny są różne i zmienne. Jednak to, ile końcowo zapłacimy głównie będzie zależeć od ilości i rodzaju zdjęć, miejsca wykonywania, doświadczenia jak i sprzętu fotografa. Cena rynkowa wacha się w okolicach 20-30 złoty za jedno zdjęcie na jednolitym tle. Często za własne lub scenograficzne tło należy dopłacić.

Rodzaj zdjęcia, czyli klasyczne lub 360 stopni, także ma znaczenie, ponieważ te drugie jest o wiele trudniejsze do wykonania, dlatego więcej za nie zapłacimy. Ma ono jednak swoje plusy – na jednej fotografii jesteśmy w stanie przedstawić nawet cały przedmiot. Wiele fotografów w swoim cenniku zaznacza, że im większa ilość zakupionych zdjęć tym tańsza jedna sztuka.

Sprawdź też:  Czym jest dropshipping? Wady, zalety, zarobki

Fotografia produktowa – podsumowanie

Fotografia produktowa ma kolosalne znaczenie nie tylko dla wyglądu naszego sklepu czy profilu w serwisie aukcyjnym, ale również na sprzedaż. Im zdjęcia przedmiotów są lepsze tym większe są nasze szanse na sprzedaż. Warto jest więc się do tego przyłożyć i czekać na efekty, szczególnie, że profesjonalne zdjęcia możemy mieć za kilka złoty we włas