Jak udostępnić czyjąś relacje na Instagramie?
Relacje na Instagramie (z ang. Instagram Stories) stały się czymś powszechnym. Informujemy w nich co robimy w danej chwili, gdzie jesteśmy, ankietujemy, zadajemy pytania lub na nie odpowiadamy, a osoby posiadające własny biznes mogą w ten sposób reklamować swoje produkty. InstaStory to narzędzie, bez którego nie obejdzie się żaden influencer, a coraz częściej nawet normalny użytkownik tej aplikacji.
Od 2018 roku Instagram umożliwia nam udostępnianie czyjejś relacji do naszej. Jesteś właśnie z kimś na spotkaniu i robicie sobie wspólne selfie z telefonu tej osoby i ona dodaje je na InstaStory. Od tego momentu nie musicie już robić drugiego zdjęcia, wystarczy, że udostępnisz te relacje na swoim profilu.
Sprawdź też: Darmowe lajki na Instagramie
Cała operacja zajmie ci dosłownie dwie sekundy. Jest to banalnie prosty i fajny sposób na udostępnienie czegoś swoim znajomym.
Udostępnianie relacji krok po kroku
Gdy ktoś wspomni o Tobie w swojej relacji, czyli doda Twoją nazwę ze specjalnym znakiem „@” przed, zostaniesz o tym poinformowany w powiadomieniach, otrzymasz także wiadomość od tej osoby, która jest wygenerowana automatycznie, właśnie z tą relacja. Nad tą wiadomością pojawi się napis „Dodaj do swojej relacji”. Klikając w to przejdziesz do sekcji relacji. Gotowe.
Co jednak, kiedy chcemy udostępnić relacje, w której nas nie oznaczono? Jeśli jest to zdjęcie możemy zrobić zrzut ekranu i dodać go do swojej relacji. Warto tu oznaczyć tę osobę, aby wiedziała, że użyczyliśmy sobie jej zdjęcia. Taką sytuację często możemy spotkać w przypadku udostępniania zbiórek pieniędzy na cele charytatywne.
W przypadku filmików może być to trochę cięższe, ale jeśli chcemy, aby dana osoba coś zobaczyła, zawsze możemy wysłać jej to w prywatnej wiadomości. Drugą opcją, w przypadku chęci dotarcia do wszystkich obserwatorów, możemy dodać do swojej relacji zachętę do obejrzenia tej relacji i oznaczyć osobę, która to relacjonuje.
Po co udostępniać czyjeś relacje na swoim Instagramie?
Powodów może być dużo. Tak jak już pisaliśmy, dodanie takiej relacji, jest szybsze i prostsze niż zrobienie sobie kolejnego zdjęcia ze spotkania z przyjaciółmi. Jest to też super opcja powiadomienia innych o zbiórce pieniędzy na schronisko czy dom dziecka.
Dodatkowo sprawia to, że jesteśmy bardziej aktywni na swoim profilu.
Jak możesz użyć udostępniania relacji w swojej firmie?
Wiele marek, które posiadają konta na Instagramie używa udostępniania relacji na Instagramie do promocji nowych produktów czy też wrzucanych przez nich postów. Takie rozwiązanie pozwala nam pozbyć się robienia screenshotów czy pobierania zdjęć z Instagrama i dodawania ich do stories. W relacji na Instagramie możemy także reklamować podcasty na Spotify lub udostępniać posty innych użytkowników lub influencerów. Taka cross promocja może być korzystna w przypadku ego marketingu.