Social Media

Czy warto mieć profil na linkedin

Czy warto mieć profil na LinkedIn?

LinkedIn to międzynarodowy portal społecznościowy, który został stworzony po to, aby ułatwić nawiązywanie kontaktów biznesowo-zawodowych. Umożliwia on proste i szybkie zamieszczanie ofert pracy i wynajdywanie kandydatów. Serwis ten został założony w 2002 roku, ale prosperować zaczął dopiero w maju 2003 roku. W listopadzie 2011, z tego portalu korzystało już 135 milionów użytkowników, a sam serwis ma 24 opcje językowe, w tym polską.

Jest to profesjonalny serwis, który wykorzystuje się tylko i wyłącznie w celach biznesowych. Jeśli jeszcze nie posiadasz profilu na LinkedIn, a szukasz pracy, koniecznie musisz nadrobić zaległości. To właśnie tam zaczyna się szukanie pracy. Dzięki temu portalowi zdobędziesz znajomości, które następnie pomogą Ci rozwinąć swoje karierowe skrzydła.

Poprzez obecność na LinkedIn podnosisz swoją wartość na rynku pracy. Dlaczego? Ponieważ taki rodzaj marketingu naprawdę działa cuda i pomaga pchać Twoją karierę do przodu.

Serwis ten pomoże Ci również w zyskaniu nowych możliwości. Dzięki niemu możesz utrzymywać kontakt z osobami, z którymi pracowałeś oraz zawiązywać nowe relacje. Rekruter może znaleźć Cię w tłumie innych, a Twoi znajomi mogą polecić Cię na nieobsadzone stanowiska.

Jak działa LinkedIn?

LinkedIn działa prawie tak samo jak inne portale społecznościowe. Dodatkowo korzysta on z algorytmu, który jest stale aktualizowany, aby zapewnić użytkownikom jak najlepsze korzyści. Codziennie dostajesz nowe powiadomienia:

  • Propozycje znajomości,
  • Nowe wiadomości o aktualnych rekrutacjach, które dopasowane są do Twojego profilu,
  • Informacje o aktywności znajomych.

Ta podstawowa forma LinkedIn jest w 100% darmowa, ale istnieje jeszcze wersja płatna – premium.

LinkedIn Premium – co daje?

LinkedIn oferuje nam aż 4 plany Premium:

  • Konto Kariera – zostało stworzone dla tych, którzy pracy poszukują. Pierwsze 30 dni jest za darmo, potem jest to koszt 99,99 zł chyba że zapłacimy za cały rok z góry, wtedy wychodzi to 79,99 zł na miesiąc.
  • Konto Biznes – jest dla osób, które potrzebują jeszcze kilku dodatkowych funkcji, tym samym zarządzać swoją reputacją oraz rozszerzać sieć swoich znajomych. Tu również pierwsze 30 dni jest za darmo, kolejne miesiące to 199,99 zł chyba że rozliczymy się z góry za cały tok wtedy 149,99 zł miesięcznie.
  • Konto Sprzedaż – dla tych, którzy chcą znaleźć klientów. Pierwsze 30 dni również jest za darmo. Można go wykupić dla jednej osoby, zespołu lub całego przedsiębiorstwa. 299,99zł/miesiąc lub 239,99zł/miesiąc przy rozliczeniu za cały rok z góry.
  • Konto Zatrudnienie – jest ono dla firm, które chcą szybko zatrudnić nowych pracowników. Jest to najdroższy pakiet, po darmowych 30 dniach, można go wykupić za 399,98 zł /miesiąc lub za roczną subskrypcję 319,99/miesiąc.
Sprawdź też:  Jak łatwo zablokować znajomego na Messengerze?

Dla kogo jest LinkedIn?

LinkedIn jest dla każdego. Zarówno dla studenta, który szuka swojej pierwszej pracy i nie ma doświadczenia, jak i dla „grubej ryby”, która żadnej pracy się nie boi. Branża, w której pracujesz nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Zamiast roznosić swoje CV od drzwi do drzwi, wykorzystaj swoją wizytówkę online, jaką jest właśnie LinkedIn.

Portal ten jest również dla osób, które szukają pracownika i zależy im na czasie, bądź nie. LinkedIn to serwis dla każdego w każdym wieku, z każdej branży, a nawet dla tych bez branży.

Najwięcej osób korzysta z niego w USA, Indiach oraz Chinach, a w samej Polsce LinkedIn ma już 2 miliony użytkowników.

Stwórz skuteczny nagłówek na LinkedIn

Kiedy już zarejestrujesz się na LinkedIn warto jest dobrze przemyśleć swój nagłówek, bo to właśnie on jest główną częścią Twojego profilu. Zawiera on Twoje imię i nazwisko, stanowisko oraz lokalizację. Jest to bardzo ważna kwestia szczególnie, że to właśnie po stanowisku, rekruterzy szukają potencjalnych kandydatów.

Dokładnie przemyśl co wpiszesz w polu pod Twoim imieniem i nazwiskiem. Nie wystarczy tylko Twój zawód czy stanowisko. Musisz się wykazać. Warto dodać tam słowa kluczowe, aby łatwiej było Cię znaleźć i określić, czy się nadajesz. Limit znaków wynosi 120. Zaszalej!

Możesz dopisać na przykład: doradca do spraw ubezpieczeń, rozwój biznesu, operacje, praca z klientem, odpisywanie klientom, tworzenie treści, zarządzanie sprzedażą. Wypisz co tylko chcesz, ale pamiętaj, że musi być to zgodne z prawdą.

Kandydat z powyższego przykładu wyświetli się na wszystkich tych frazach. Dzięki dobremu nagłówkowi, zwiększasz swoją szansę na zatrudnienie.

Spersonalizuj swój profil na LinkedIn

Oprócz nagłówka możesz zrobić jeszcze kilka innych rzeczy, aby Twój profil był intrygujący i, aby rekruterzy go zapamiętali.

  • Ustaw zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle,
  • Napisz podsumowanie swojego profilu,
  • Spersonalizuj swój link do LinkedIn,
  • Wybierz opcję, która pokażę innym, że szukasz pracy,
  • Wypełnij sekcje o doświadczeniu, osiągnięciach i certyfikatach,
  • Zadbaj o zgodność Twojego profilu z Twoim CV,
  • Wysyłaj rekruterom swoje zaproszenia,
  • Dodawaj do swoich kontaktów znajomych i osoby z branży,
  • Publikuj coś na swojej tablicy,
  • Zabiegaj o rekomendacje.
Sprawdź też:  Profil na LinkedIn – jak zrobić go dobrze?

Jak skutecznie szukać pracy z LinkedIn?

Tu jest o tyle prosto, że praca może znaleźć Cię sama. Jeśli odpowiednio ustawisz swój status i zrobisz wszystko według naszych rad, rekruterzy będą się o Ciebie bili. Oprócz tego, LinkedIn oferuje wyszukiwarkę ofert, dzięki czemu możesz zacząć szukać sam.

dollypartonchallenge

#DollyPartonChallenge

Na pewno widzieliście te memy o czterech osobowościach w Internecie, ale jeśli nie to my Wam przypomnimy. Dolly Parton, piosenkarka znana między innymi w roli cioci Miley z serialu Hannah Montana, zamieściła kolaż swoich fotografii, gdzie każde ze zdjęć przedstawiało ją na innym medium społecznościowym.