Social Media

Co to jest Clubhouse

Co to jest Clubhouse?

W obecnych czasach, gdzie na rynku panują takie giganty jak Instagram, Twitter czy Facebook, trzeba mieć naprawdę dobry pomysł na nowy serwis społecznościowy. Prawie roczny Clubhouse ma ten pomysł i to nie tylko pod kątem swoich mechanizmów, ale także marketingu.

Clubhouse to aplikacja na iPhone, która została uruchomiona w kwietniu 2020 roku. Była ona ogromnym przełomem, ponieważ w maju tego samego roku została ona wyceniona na prawie 100 milionów dolarów. To jednak nic, 21 stycznia 2021 roku wycena ta sięgnęła kwoty 1 miliarda dolarów.

Clubhouse to nowa sieć społecznościowa, o której mówi się, że zabija Facebooka. Jest ona oparta o rozmowy na żywo. A mówiąc o konwersacji, mamy na myśli rozmowy głosowe. I tak naprawdę nie ma tu nic innego. Do swojego profilu możesz dodać jedynie opis i zdjęcie profilowe. Jej prostota oraz znaczny minimalizm sprawiła, że użytkownicy ją pokochali.

Jak działa Clubhouse?

Po założeniu konta w Clubhouse możesz dołączyć do jednego z pokoi. Tu warto wspomnieć o tym, że cała aplikacja będzie w języku angielskim, dlatego szukaj odpowiedników. Dla przykładu „pokój” po angielsku to „room”. To właśnie w tych pomieszczeniach odbywają się rozmowy głosowe. Każdy pokój porusza inną tematykę, dzięki czemu możesz rozmawiać o tym co lubisz i co Cię interesuje.

Pokoje możemy również podzielić na trzy poszczególne grupy:

  • otwarte – gdzie dołączyć może każdy,
  • zamknięte – są dostępne dla tych, których bezpośrednio zaprosisz,
  • społecznościowy – jest to specjalny pokój dla Twoich obserwujących. Za jego pomocą możesz budować więź ze swoją społecznością.

Każde z pomieszczeń może mieć swoją nazwę, którą w przypadku pokoi zamkniętych widać na zaproszeniu, a w otwartych tuż przed dołączeniem do nich. Dodatkowo Clubhouse posiada opcję napisania regulaminu dla danego pokoju. Aby go przeczytać musisz kliknąć w prawy, górny przycisk, który znajdziesz w pomieszczeniu.

Sprawdź też:  Jak sprawdzić urodziny znajomych na Facebooku?

Clubhouse – co możesz tam robić?

Gdy już gdzieś dołączysz, możesz po prostu słuchać tego, co mówią inni. By dołączyć do rozmowy, musisz „podnieść rękę” – w ten sposób zasygnalizujesz innym użytkownikom o swojej chęci w udziale.

W sytuacji, kiedy stwierdzisz, że dane pomieszczenie jednak nie jest dla Ciebie, możesz je opuścić. W nazewnictwie aplikacji nazywa się to „leave quitely”, czyli „wyjść po angielsku”.

Opcji rzeczy do robienia jest mało, a mimo to Clubhouse cieszy się ogromną popularnością. Dlatego to medium społecznościowe jest tak popularne?

Jak dołączyć do Clubhouse?

Aby dołączyć do społeczności aplikacji Clubhouse potrzebne Ci będą:

  • iPhone, aplikacja, przynajmniej na dzień dzisiejszy, obsługiwana jest tylko przez iOS-a,
  • specjalne zaproszenie od jednego z członków,
  • aktywny numer telefonu w celu zapisania się, zaproszenie przychodzi w formie SMS. Posiadając już konto możesz jako alternatywę do logowania, podać swój adres e-mail. Każdy nowy użytkownik dostaje dwa zaproszenia do „rozdania”.

Co ciekawe, Clubhouse prosi swoich użytkowników, aby zapraszali tylko tych, którzy wniosą coś ciekawego i świeżego w społeczność. W Twoim profilu wyraźnie widać kogo zaprosiłeś, a sami twórcy aplikacji powiedzieli, że wpływa to na Twoją „karmę”.

Dlaczego Clubhouse jest atrakcyjny?

Aplikacja jest bardzo rozchwytywana przez media, co daje jej coraz większy rozgłos. Przyczyn na to, dlaczego Clubhouse staje się dla nas bardzo atrakcyjny jest kilka. Przede wszystkim tajemniczość samej aplikacji oraz to, że nie może do niej dołączyć każdy. Specjalna metoda, polegająca na zaproszeniu nowych członków, świetnie się sprawdza.

Clubhouse to także idealny sposób na dzielnie się swoja wiedzą z innymi i poznawanie ich toku myślenia. Jest to więc dla nas duża dawka wiedzy. Dzięki niej nauczymy się także słuchać innych do końca, a nie wcinać się ludziom w połowie zdania.

Sprawdź też:  Co to jest Pinterest? Do czego służy i jak z niego korzystać?

Kolejną zaletą jest budowanie relacji z poznanymi tak członkami z całego świata. Ale nie tylko. Clubhouse to także możliwość komunikowania się celebrytów ze swoimi fanami. Pomyślcie jak fajnie byłoby być w jednej z takich społeczności.

Clubhouse a inne social media

Nie od dziś wiadomo, że Clubhouse konkuruje z Facebookiem. Jest jednak jedna, podstawowa różnica pomiędzy tymi dwoma portalami. Jaka? Kategoria. Wszystkie, dostępne portale społecznościowe możemy podzielić na dwie, następujące kategorie:

  • sieci oprate o social graph – czyli o ludzi, z którymi coś Cię łączy – rodzina, znajomi, przyjaciele ze szkoły – Facebook.
  • sieci oparte o interest graph – czyli o ludzi, których nie znasz, ale łączą Cię z nimi wspólne pasje i zainteresowania – Clubhouse.

Dlaczego warto być w Clubhouse?

Aplikacja Clubhouse daje nam coś, czego do tej pory nie mieliśmy. Mianowicie, możliwość rozmowy z wieloma ludźmi naraz, na temat, który interesuje każdego członka pokoju. Uczy to nie tylko cierpliwości, ale także bycia uważnym słuchaczem. Daje to możliwości do podtrzymania relacji, szczególnie w czasach pandemii, gdzie podróżowanie jest bardzo ograniczone.

Dodatkowo w taki sposób możemy pozyskać nowych obserwujących, a nawet znajomych.

A czy Wy jesteście już użytkownikami Clubhouse?